P
Ponny_Freaket
En dag förra sommaren kom Tiger, min katt in med svansen släpandes i marken. Jag blev ju såklart orolig och tänkte känna försiktigt på svansen men han drog sig undan. Jag ville åka till veterinären, men mamma ville vänta ifall det inte var något farligt. Så vi väntade några dagar utan att han blev bättre så vi åkte till en veterinär. Veterinären hittade ett sår och sa nästan genast att hon ville röntga svansen ifall den var bruten, så det gjorde vi. Då började jag bli riktigt orolig och när hon kom med bilderna såg vi att den var bruten på flera ställen! Den var nästan helt av på ett ställe och sen var det flera småben som gått av. Usch, jag ryser när jag tänker på det. Han fick medicin, som vi tvingade i honom två gånger om dagen i två veckor. Och det fanns en risk att svansen skulle amputeras. Men som tur var läkte det bra och nu är hans svans helt bra igen. Han hade en stor knöl ett tag, men den är borta nu. Men det var verkligen inte roligt, jag oroade mig varje dag för honom. Är det någon som varit med om nåt liknande? Om sin katt som blivit illa skadad eller kanske något annat djur?