bröstsele?

i love svala

Trådstartare
kan ett islandssto ha bröstsele på när hon bara kör en lätt sulky
eller behöver hon han någon annan sorts sele??

Sv: bröstsele?

Det beror på hur hon är byggd, om hon har plats för en bröstsele. En del lite grövre ponnyer med lågt ansatt hals har inte plats för en bröstsele mellan bogspets och strupe, utan då får man ha en loksele eller t.ex. en svängd brösta.

Sv: bröstsele?

Sulky? Sulky är en sån lättviktare de har på travtävlingar, inget du ska köra med överhuvudtaget mer än på en travbana. Till en sulky måste du ha travsele.

Menar du en rockard av något slag är det bröstsele som passar bäst, Men modifierar man en loksele och höjer skakelfästet mm. så fungerar den lika bra. Islänningar kan ibland ha lite svårt för bröstselar, även om jag vet flera som kör med bröstselar. Visa oss en bild så kan vi kanske säga?

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
611
Senast: Mli
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: yamyam
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 589
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025