A
AlterPride
fråga nr 1.
Under inkörningen funderar jag på att ha en billigare bröstsele (utan draglinor) och innan ni börjar hetsa upp er så ska jag endast använda den till att tömköra/dra skacklar/dra typ lätta dunkar efter så att hon får prova ha något bakom.
Varför jag inte köper en bra sele på en gång?
När jag köper en fin sele som jag har tänkt offra några tusenlappar för
så vill jag köpa en som passar BRA.
Jag är i dagsläget osäker på hur pass grov häst jag får.
och som många vet växer araber länge. (fast selar går kanske bra att korta och länga jag är ny på detta område rätta mig gärna om jag har fel)
men till själva frågan:
kan en dålig bröstsele skada/vara dålig för hästen fastän den inte får dra tunga grejer.
För i sådana fall skiter jag i hela den idén
fråga nr 2.
Denna bröstsele hade jag tänkt köpa beganad för att få de så billigt som möjligt då detta bara är nått tillfälligt så skulle jag vilja veta vad man ska mäta på hästen/selen för att veta att den passar.
Vad ska jag be den eventuella säljaren mäta och vad ska jag mäta på min häst.
Under inkörningen funderar jag på att ha en billigare bröstsele (utan draglinor) och innan ni börjar hetsa upp er så ska jag endast använda den till att tömköra/dra skacklar/dra typ lätta dunkar efter så att hon får prova ha något bakom.
Varför jag inte köper en bra sele på en gång?
När jag köper en fin sele som jag har tänkt offra några tusenlappar för
så vill jag köpa en som passar BRA.
Jag är i dagsläget osäker på hur pass grov häst jag får.
och som många vet växer araber länge. (fast selar går kanske bra att korta och länga jag är ny på detta område rätta mig gärna om jag har fel)
men till själva frågan:
kan en dålig bröstsele skada/vara dålig för hästen fastän den inte får dra tunga grejer.
För i sådana fall skiter jag i hela den idén
fråga nr 2.
Denna bröstsele hade jag tänkt köpa beganad för att få de så billigt som möjligt då detta bara är nått tillfälligt så skulle jag vilja veta vad man ska mäta på hästen/selen för att veta att den passar.
Vad ska jag be den eventuella säljaren mäta och vad ska jag mäta på min häst.