Brösta i svart läder?

P

Phillippa

Hej!

Jag är ute efter en brösta helt i läder. Den skall användas i estetiskt syfte snarare än praktiskt och kommer inte användas varje dag. Har letat, men hittar bara såna i brunt läder. Ett alternativ är ju att färga, men jag undviker helst det om det går att hitta i rätt färg.

Funderar även över detaljer i mässing, i allmänhet alltså. Speciellt på svarta don är silver vanligast... Hur svårt är det att byta ut silverdetaljer till mässingsdetaljer? Om man inte kan göra det själv, borde inte en skomakare eller sadelmakare då göra det?

//Phillippa, som är trött på silver...
 
Sv: Brösta i svart läder?

brösta eller förbygel?

För börjes har svarta med mässing (förbygel) och det är jag ganska säker på att hööks har oskcå.
 
Sv: Brösta i svart läder?

använder min förbygel som bröst.. den är svart med mässing detaljer.. grön resår.. det är ju bara att ta bort "martingalen" min är köpt på hööks.. inte den med nitar om du undrar för den med klicher/nitar eller vad det heter är inte alls lika snyggt:p
 
Sv: Brösta i svart läder?

@Pazuzu: Tack! Den var snygg, men ändå inte riktigt vad jag söker... *känner sig jobbig*

@Mahogny: Jag vet vilken du menar! Den är snygg, men det dumma är att jag verkligen inte kan ha resår på! Bröstan skall användas i medeltidssammanhang...

//Phillippa, kräsen lajvare
 
Sv: Brösta i svart läder?

har du tittat bland trav utrustningen? dom har bröstor, oftast i svart läder i olika storlekar (längd och bredd).
 
Sv: Brösta i svart läder?

Smart! Det har jag inte gjort, tack för tipset!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag avgudar mässingsdetaljer! :banana: Svart läder, naturfärgat ludd & alla detaljer i mässing är något av det snyggaste jag vet...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: Elanor
·
Utrustning Jag använder bara svart och mässing på mitt läder + spännen/detaljer, allt annat är strängt förbjudet! :love:;) (Undantaget är mitt...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 861
Senast: bigganl
·
Utrustning Som så många andra har jag stoira problem att blanda svart o brunt. Men nu har jag hittat den perfekta sadeln! Helt underbar enligt...
2
Svar
30
· Visningar
2 891
Senast: Kafferosta
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 424
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp