Bröst stl under graviditet

T

Tarzzan

Har frågat hur mycket ni gick upp i vikt under grav. och nu vill jag veta hur många stl. era bröst växte:laugh:

Jag har b och c kupa nu.Hur mycket bör jag förvänta mig att mina bröst växer?

Sv: Bröst stl under graviditet

Det är nog en väldigt svår fråga.....

Väldigt individuellt.
Mina växte från c-kupa till DD.....
Nu ligger jag på D....
Men om jag går ner i vikt så krymper även behagen som tur är...:grin: :grin:

Jag hade 70 A när jag blev gravid, på bara några veckor hade jag B-kupa och sen C sen sluta jag köpa bhar när jag växte ur 75C på bara några dagar.

Nu har jag samma bh-storlek som innan.

Jag har gått från c kupa till d kupa nu (är i v 13). Vet inte hur det kommer sluta =)

//Julia

från a till c-d första gången, krympte till b
från b till d andra gången - krymte tillbaka till c (som jag har nu)

Mina bröst växte ungefär en storlek. Precis efter barnets födelse så var de bautastora (med mina mått mätt) i några veckor, men när mjölkproduktionen blivit mer balanserad så återgick de i storlek.

Har/hade Bkupa före grav och fick under tiden (på slutet) och nu efter Ckupa.

Har frågat hur mycket ni gick upp i vikt under grav. och nu vill jag veta hur många stl. era bröst växte:laugh:

Jag har b och c kupa nu.Hur mycket bör jag förvänta mig att mina bröst växer?

VÄLDIGT individuellt. Mina växte som besatta redan i 2:a månaden, gick från liten C till stor F-kupa på mindre än 10 dagar. Krympte nästan ingenting efteråt, men växte å andra sidan inget vid nästa graviditet heller (blev gravid 15månader efter jag fött första barnet), har alltså fortfarande F-kupa (och det är INTE lätt att hitta BH:ar i stl 75F :grin:)

Mina växte inget! (a-kupa)

Blev inte större förrns mjölkproduktionen började!

Mina växte från liten b till stora c när jag väntade lilleman. De drog ihop sig något, men stannade ändå på c, och nu när jag är gravid igen har de börjat växa igen, frågan är var jag stannar den här gången, är uppe i stora c redan och det är 18 veckor gånget bara....

Under grav växte dom från D till E.
Sen när jag började amma gick dom upp ytterligare en storlek.

Från en B-kupa till att DD var för litet, på bara några dagar. :crazy:

Nu har jag en c-kupa, har tappat alla babykilo och de bara vägrar att bli mindre.

Som så många tidigare skrivit är det jättesvårt att veta innan. Jag tror jag gick upp en storlek kanske. Hade nog 90D eller DD/E. Minns inte :o Jag har alltid haft stora tuttar, de har varit rätt symetriska med min kropp i övrigt när jag var överviktig.

Nu har jag två skinnpåsar till tuttar, tror dom är nere på en C kanske.

Men mina tuttar blev stora i slutet av graviditeten, så de sista veckorna kan du nog få ett hum om hur stora de bli även senare.

Köp bara en BH till att börja med, gärna en med mycket stretch i. Och hellre lite för stor kupa än för liten.

Men mina tuttar blev stora i slutet av graviditeten, så de sista veckorna kan du nog få ett hum om hur stora de bli även senare.

Köp bara en BH till att börja med, gärna en med mycket stretch i. Och hellre lite för stor kupa än för liten.

Mina växte nog 2-3 storlekar mellan sista veckorna och när jag ammade! Hade jag köpt amningsbh när jag var gravid hade jag sett ut som en uppstoppad fjortis med tuttarna som hakstöd :eek:

1) Jag har redan skrivit att det är individuellt.
2) Jag skrev att man kanske kan få ett hum om hur stora de kan bli.
3) Jag tipsade även om att hålla sig till en BH, ifall det inte blir som man tänkt sig.

Klart att det finns de som avviker, du inräknat. Men jag kan givetvis bara ge råd utefter mina egna erfarenheter.

Mina växte nog 2-3 storlekar mellan sista veckorna och när jag ammade! Hade jag köpt amningsbh när jag var gravid hade jag sett ut som en uppstoppad fjortis med tuttarna som hakstöd :eek:

...och mina växte inget alls efter 2:a månaden, inte ens när mjölken rann till... ;)
De har inte vuxit ngt alls under andra graviditeten, eller efter förlossningen heller.

Självklart, och mina tuttar gillade inte bh heller. Köpte och provade flera olika amningsbhar men fick ont och påväg till mjölkstockning flera gånger.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 351
Senast: Nixehen
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?