Bromsfångare

Cissi_K

Trådstartare
Ja nu har dom funnits på marknaden en stund. Funkar dom?
Är på g för inköp men vill gärna ha lite funderingar från er som haft en att göra med.

Ja nu har dom funnits på marknaden en stund. Funkar dom?
Är på g för inköp men vill gärna ha lite funderingar från er som haft en att göra med.

Jag köpte en förra året och tyckte absolut att den gjorde nytta. Den fångade dessutom massa andra insekter också, inte bara bromsar.
Jag tror att det är viktigt att få upp den tidigt på säsongen innan de börjar komma, så man är med från början sas.

Vi köpte en som vi använde under förra sommaren, och för vår del fungerade den jättebra! Efter de första 3 timmarna hade den fångat ca 30 st bromsar, vilket är 30 färre som förökar sig... Jag räknade flitigt i början, men slutade strax över 600 någonstans. Då var det ju inte bara bromsar utan även andra flugor och flygande insekter. Den tog massor av de där äckliga små flugorna som gärna suger blod i öronen på hästarna.
I år satte vi upp den i mitten av april, och hittills har den tagit ett 40-tal kryp. Håller tummarna för att det går ännu bättre nu när vi var ute i god tid.

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: MiniLi
·
  • Omröstning Omröstning
Fordon Jag har ärvt en halv Toyota Auris Diesel mildhybrid, automat årsmodell 2013. Miltalet 2021 var 3500 ungefär och sedan dess är det oklart...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 261
Senast: Enya
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
627
Senast: Sesca
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
890
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar