toughcookie

Trådstartare
Hur "hårt" broddar ni när ni ska träna/ tävla nu när det är lite halvblött på banorna?
Jag ska förhoppningsvis iväg och träna nästa vecka (äntligen!!)
och funderar på att ha vanlig vinterbrodd i tårna (fram) och höga gräsbrodd i trakterna. Låter det vettigt? hur gör ni som är rutinerade?

Sv: Broddar!

Jag har aldrig haft fyra broddhål. Men brukar ha lite längre gräsbrodd ytterst och kortare innerst ifall de trampar sig (har boots med, men det känns säkrare så...), är det väldigt halt får det bli långa i båda.

Tvekar man på om man behöver broddar eller inte är det bättre att sätta på, det är inte kul om hästen halkar :crazy:

Sv: Broddar!

Jo, broddar är självklart! Jag som är van vid galopphästar är ju bortskämd med att ha victory skor och inte behöva tänka på brodd.
Så du tror jag kan skippa tåbrodd?

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 474
Senast: Mia_R
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 169
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
705
Senast: tara
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka