Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LitenIsa skrev:Broddar bara när jag tävlar på gräs och det gör jag ca 1 gång om året.
Bästa sättet att undvika olyckor är att rida med huvudet. Alltså tänka innan du svänger och gasar.
Jag säger inte att det ALDRIG kan hända saker som är ren och skär otur för det gör det men mycket skulle undvikas om ryttaren tänkte efter innan och red smartare. Är det så viktigt med blågula rosetter kan man köpa sig en egen kartong från tex Börjes .
Det är väl bättre att vinna för att man gjort en snygg runda. Att sitta och gasa runt och inte tänka på sig egen eller ponnyn/hästens säkerhet är väl inget att sträva efter. självklart är det kul att vinna men det känns viktigare att rytarna inte gör det med livet som insats .benjamin skrev:Vill även kommentera de två inläggen här ovan, beträffande att rida snabbt för att vinna. Att åka på tävling bara för att det är trevligt är en sak. Många ryttare satsar dock och vill ha bra resultat. Då satsar man förstås på seger! Idag är konkurensen stenhård och man måste rida genomsnabba omhoppningssvängar.
Krokodilen skrev:Jag har olika längd på broddarna. Om banan känns torr och fin rider jag med normala broddar och är den hal och slipprig rider jag med lite större. Tycker att det funkar bra
LitenIsa skrev:Det är väl bättre att vinna för att man gjort en snygg runda. Att sitta och gasa runt och inte tänka på sig egen eller ponnyn/hästens säkerhet är väl inget att sträva efter. självklart är det kul att vinna men det känns viktigare att rytarna inte gör det med livet som insats .
Problemet är att i dag går det inte att vinna en tävling om man inte rider fort, eller bli placerad om man inte har jättetur. Och hur ofta har man det? :smirk:
Självklart vore det en rolig upplevelse att få vinna för man gjort en snygg runda. Men det kanske tar så lång tid att man vuxit ur ponnyn om man ens får uppleva det.
Men faktum är att det ena inte måste utesluta det andra om man har en lydig häst kan man få en snabb ritt om man rider snyggt. Se på duktiga stilryttare på ponny som ex. Angelika Augustsson och Alexandra Björklund. De är ofta svår slagna i omhoppningar. Men då behöver man mycket rutin.
bokslukaren skrev:de där me stilbedlmming på lokal tävling för ponny tycker inte jag hör hemma där tänk när föreldrarna måste stå och förklara varför barnet inte vann