Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hur brukar hästarna vara broddade på istölt?
Jag undrar lite eftersom jag ridit en del på is på sista tiden (inte mycket att välja på) och med bara två broddar/hov skulle jag aldrig i livet våga "trycka på" i tölten. Är alltså bara nyfiken .
Här rider vi med 2brodd på varje fot och de funkar fin fint I Sverige är de väll vanligast med 4brodd eller 4isbrodd. Men från egen erfarenhet om man kollar så att broddarna är väl iskruvade så att dom inte försvinner duger 2brodd gått och väl.
Jag rider mycket på en plogad sjö och jag har 4 isbrodd (Tunahaken) i varje hov.
Rider i alla gångarter där och det håller i ordentligt, han har aldrig halkat under dessa år som jag ridit så
*Delvis KL*
Har ni boots på för att inte riskera balltramp när ni har fyra broddar? Vår hovslagare är väldigt negativ till fyra broddar av olika skäl, därav att de kan få riktigt fula sår om de trampar sig.
Hästhantering
Hej!
Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
Hästmänniskan
Hej!
Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);)
Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
Hästmänniskan Ja, när det kommer till bil så vill jag köpa rejäla grejer så jag förstår hur du menar. Där är det inte värt att vara dumsnål. Däremot...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.