british racing school

L

lighty

Hej:laugh:
Är det någon här som har gått/ska gå på british racing school?
Hur var det isf? tufft?bra?lärorik? m.m..?:angel:
petra

Sv: british racing school

Jag gar nioveckorskursen pa BRS, och har nu 2 veckor kvar.
Har lart mig ortroligt mycket har, och angrar absolut inte att jag akte, men sjalvklart ar det hart att komma in i rutinerna i borjan och de ar langa dagar.
Kolla garna in min resedagbok om du ar intresserad, finns lankad till pa unggalopp:)

asså jag hittar inte dagboken..kan du länka?:o;)

Hej!

Jag gick på BRS våren 05, det var helt oki. Vi lärde oss en del men då vi hade flera som inte hade ridit (eller som red dåligt) i vår engelska klasshalva så hölls ju lärandet på en nivå som skulle passa alla.
Praktiken efter de 9veckorna på skolan var helt underbar. Jag hamnade i det stall jag ville och lärde mej massor! Fick även massor med kontakter och det är alltid bra att ha!

Jag kan varmt reckomendera att gå där!

MVH Jessica

Hej!

Om du är på skolan nu så får du väldigt gärna hälsa till mina älsklingar Scotty och Maverick. Helt underbara hästar!

Du får även hälsa till Ms Denes och MR Rayner från mej (jessica, who had scotty in 05.. The reumatican girl) :D

Jag ska söka till kursen som börjar Januari 2009. Ska du också söka?

Det finns en hel del info om BRS på UngGalopp.nu.

det ska jag!:)
scotty finns kvar;en riktig klippa att rida, men ett monster i boxen:p den andra kusen finns tyvarr inte kvar...

Ne han är inget monster.. min lilla fuxgris! När man vinner hans förtroende kan han vara riktigt mysig!
Men jag hade massor av blåmärken efter hans snå tjyvnyp *s* :D Såg ut som sugmärken :o:D

Den andra var stor maffig och helt underbar att rida, och han var inte riktigt lika speciell som scotty.. :p:D

Hej!

Om du är på skolan nu så får du väldigt gärna hälsa till mina älsklingar Scotty och Maverick. Helt underbara hästar!

Du får även hälsa till Ms Denes och MR Rayner från mej (jessica, who had scotty in 05.. The reumatican girl) :D

är du reumatiker?:o

jepp *s*

Borde ha suttit i rullstol sen ja var 17-18 enligt läkare.. men jag tycker inte att det verkar såååå kul så jag struntar i vad dom säger och kämpar på iaf! :D:angel:

Skämt åsido, för en reumatiker så är det guld värt att vara vältränad så jag kommer nog alldrig sluta med hästar (det finns inget som ger så allsidig träning).

jepp *s*

Borde ha suttit i rullstol sen ja var 17-18 enligt läkare.. men jag tycker inte att det verkar såååå kul så jag struntar i vad dom säger och kämpar på iaf! :D:angel:

Skämt åsido, för en reumatiker så är det guld värt att vara vältränad så jag kommer nog alldrig sluta med hästar (det finns inget som ger så allsidig träning).

åh ja e också reumatiker..:cry:
men du har gått på BRS?!:eek: jag ska söka dit men min familj säger att de aaaldrig tror att jag kommer klara det pga sjukdomen:cry:
hur funkade det för dig?va det många nsom inte trodde på dig hellr?
:)

Dom första veckorna gick jag helt och hållet på vilja, ren och skär vilja och lederna värkte som f*n... Men sen tog jag mod till mej och berättade för mina lärare att jag är reumatiker. Då blev det lite enklare, jag behövde inte (fick om jag ville) rida de hästar som pullar värst och hänger i handen, jag behövde inte heller använda muck sacksen utan fick använda skottkärra :p .

Jag vet inte om dom tar in elever med reumatism, så jag berättade inte det fören jag var på skolan.

Sen ute på praktiken hade jag det väldigt lätt, där behövde jag inte mocka så mkt utan red mest och likadant har det varit hos tränare efter det (jobbat som workrider ist för stable lass).

Jag tycker att du ska prova om det är detta du vill, det är ju bara du som känner din kropp så väl att du vet om du klarar det eller inte. Funkar det inte när du är där så har du ju iaf provat!

Dom första veckorna gick jag helt och hållet på vilja, ren och skär vilja och lederna värkte som f*n... Men sen tog jag mod till mej och berättade för mina lärare att jag är reumatiker. Då blev det lite enklare, jag behövde inte (fick om jag ville) rida de hästar som pullar värst och hänger i handen, jag behövde inte heller använda muck sacksen utan fick använda skottkärra :p .

Jag vet inte om dom tar in elever med reumatism, så jag berättade inte det fören jag var på skolan.

Sen ute på praktiken hade jag det väldigt lätt, där behövde jag inte mocka så mkt utan red mest och likadant har det varit hos tränare efter det (jobbat som workrider ist för stable lass).

Jag tycker att du ska prova om det är detta du vill, det är ju bara du som känner din kropp så väl att du vet om du klarar det eller inte. Funkar det inte när du är där så har du ju iaf provat!

ja jag antar det...man får ju prova sig fram:)
men hur reagerade de när de fick reda på att du hade det?blev de inte ganska snea på att du inte berättat något?:confused:

men va skönt aatt du hittade ett så "förstående" stall och tränare att göra praktik hoss!:banana:

Ne dom blev varken snea eller särbehandlade mej annat än att dom visade att dom tänker på sina elever.. men så behandlar de alla sina elever :)

Njae vet inte om tränaren var så förstående, han visste inte att jag är reumatiker men han gillade min ridning så jag fick rida många unghästar och det var ju inte jag lessen för :D
Men så stannade jag inte i newmarket heller utan sökte mej till en stor tränare norrut.

men hur är det när det gäller sökningar å så..e dt svårt att komma in?å hur värderar tränarna en utbildning som den på BRS?blir man "attraktivare" på marknaden efter en sån utbildning?:confused:

Det är den utbildning som gör dig verkligen blir attraktiv på arbetsmarknaden. Av den enkla anledningen att du verkligen lär dig något vettigt - att arbeta i ett galoppstall!:angel:

Jag är jätteavis på er som har möjlighet att gå den! :bump:

Lycka till!

Det är den utbildning som gör dig verkligen blir attraktiv på arbetsmarknaden. Av den enkla anledningen att du verkligen lär dig något vettigt - att arbeta i ett galoppstall!:angel:

Jag är jätteavis på er som har möjlighet att gå den! :bump:

Lycka till!

oki:)då vet jag att det verkligen är värt att kämpa för;)

är det många andra från sverige som oxå går där?:o
så man inte blir heeelt ensam:angel:

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 656
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·
Hästvård Någon som har erfarenhet/kunskap om detta.?Min häst har efter 3 besök på klinik diagnostiserats med detta. Han har behandlats för de...
2
Svar
24
· Visningar
4 213
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 084
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar