Brist på kläder knäcker.

Lilla

Trådstartare
Mina garderober är en katastrof. Slitna, tråkiga kläder. Mitt problem är att jag är urkass på mode och hjärnan känns som att det blir en övermäktig uppgift att köpa nytt. För det är i alla kategorier jag behöver nytt. Pengar är inte problemet och då kan inte folk förstå att det är ett problem. Jag hatar att ränna i affärer, har som sagt noll koll på mode och är petig med hur det sitter.
Jag önskar att jag kunde trolla hit nya kläder.

Sv: Brist på kläder knäcker.

Många shoppingcenter och butiker har s.k. personal shoppers. Ta kontakt med en sådan och be om hjälp :idea:

Om du har råd och bor nära någon större stad kan du anlita en "personal shopper" på t ex Åhléns eller NK. Du blir intervjuad om vad du gillar, och sedan hämtar hen en massa kläder som du får prova och hen visar hur du kan kombinera och variera. Du får sätta av några timmar, men sen har du en garderob som funkar. Jag har inte gjort detta själv, men känner någon som har. Hade jag pengar över skulle jag lätt göra detta, det verkar helt underbart!

Jag är rädd att en sån skulle tycka att jag är hopplös. Och långsam.

De har betalt så sina åsikter hoppas jag att de håller för sig själva. Deras jobb är trots allt att hitta kläder till dig som du trivs i. Värt att prova är det väl iaf? :)

Har du ngn vän som gillar att shoppa som kan följa med? Jag shoppar mkt kläder på nätet så då behöver man inte trängas bland folk.

Jo men jag avskyr allt som har med shopping att föra och stå och peova klädde inför en okänd människa vet jag inte om jag fixar.
Får väl fundera på vad det är jag behöver.

Nej mina vänner är nog överlag inga shoppingmänniskor tyvärr.
Nätet är ju bra men det är svårt med storlekar osv.

Du får ta den tid det tar - de får ju betalt i alla fall. De är nog vana vid alla sorters kunder!:D

Jag skulle nog också uppfattas som jobbig. Jag har ingen aning om vilken stil jag föredrar, har många olika. SÅ jobbigt med kläder, det är ofta inget som passar ihop.:meh:

Har du någon typ av kläder som du trivs bättre i? Och vilken typ av jobb har du, behöver du uppklätt eller bara vardagligt? Kan du lägga upp en bild på dig själv så blir det lättare att ge råd! :)

secondhandbutiker! Jag har börjat tycka att klädshopping är helt okey och inte tortyr efter att jag börjat köpa kläder secondhand. Det är till och med lättare att hitta min byxstorlek än i riktiga butiker!
Blir det ändå galet så är det ingen större förlust.

Handla på nätet. Det finns jättebra instruktioner hur du mäter fram din storlek till olika plagg. Många nätbutiker har fri retur, så du kan skicka tillbaka om det inte passar. Träna ett tag, bläddra runt mkt i lugn och ro o prova dig fram, så blir du bättre och bättre på att hitta det du trivs med.
Tänk inte att du ska köpa en hel garderob på en gg, utan börja nysta i en ände, sen ramlar det på.

Jag ska se om jag får in bilder senare. Är 1.65 cm. Normalviktig och typ mörkblond eller nåt.
Jag är elvass så i jobbet är det inte finklädd men ren och hel som gäller typ.

Är tyvärr fjantig och skulle aldrig kunna handla secondhand. Det är bara så.

Mina garderober är en katastrof. Slitna, tråkiga kläder. Mitt problem är att jag är urkass på mode och hjärnan känns som att det blir en övermäktig uppgift att köpa nytt. För det är i alla kategorier jag behöver nytt. Pengar är inte problemet och då kan inte folk förstå att det är ett problem. Jag hatar att ränna i affärer, har som sagt noll koll på mode och är petig med hur det sitter.
Jag önskar att jag kunde trolla hit nya kläder.

Om du är helt normalbyggd har du ju det lätt. Det är bara storlekar och stil som avgör. I princip borde du kunna gå in i en affär, ta fram din storlek och betala.

Jag hade satsat på en basgarderob och sedan kompletterat utifrån den.

Jeans (som jag antar att alla andra än jag har) "Normala" svarta eller blå.
Några linnen. Något svart, något i annan neutral färg.
Någon top.
Någon tjockare tröja.

Allt det där är ganska säkra saker som man kan ha oavsett vilken stil man hamnar i sedan.

Jag väger mellan 57 och 60 kg. Varier lite mellan S och M och 36 och 38 beroende på plagg och material. Har tyvärr svårt att komma i smala byxor då jag har "mkt" muskler på lår och framförallt vader. Men det största problemet är nog att jag inte hittar kläder som är min stil utan att jag för den delen vet vad jag har för stil.

Jag vet hur det är.
Mina vänner och barn hjälper mig där.
Har du inte någon stilsäker kompis som du kan shoppa tillsammans med?

Det finns faktiskt folk som gillar att shoppa så de följer gärna med.

Har tyvärr mest kompisar som inte är speciellt klädintresserade. Skulle vara syrran i så fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka