BRF - hur ska vi övertyga dem?

Sv: BRF - hur ska vi övertyga dem?

Jag är helt stum... Det gick bra!!!!!

Jag la fram mitt förslag om underhållsplan och första steget är nu att byta alla fönster på södersidan av huset, dvs 20 fönster och 12 balkongdörrar, inga problem att få fram beslutet. Nästa steg är att förstärka balkongerna, förhoppningsvis det också redan iår.

Vi i styrelsen var alla överrens (även surgubben Knut!!) om att vi måste börja underhålla huset och har mycket att komma ikapp med och det känns så skönt. Uppenbarligen har min sambo gjort stort intryck på Knut och han sa tydligen många bra saker på förra mötet för han nämnde hela tiden min sambos åsikteri positiv anda;)
Och han har fattat att han inte ska trampa på mig, jag känner mycket folk som vi har stor nytta av i föreningen och det har nog gått fram nu...

*yey!*

Skönt att det gick bra. Tänk långsiktigt nu och försök få till en hållbar, vettig plan som ni lägger upp finansieringen för så slipper ni tjafsa om sånt framöver.

Grattis! :D

Kul att höra! Då får vi hoppas att stammarna blir bytta nu i år också så att ni kan bli av med det hälsovådliga möglet. Det känns faktiskt ännu mer akut!

Mhm, fast det gick inte alls bra med den saken... Knut, surgubben, förstår på allvar inte varför det är så bråttom med att kolla stammarna, dock hade han hittat Re-lining, som jag förklarade inte går i vår hus pga för liten rör-dimension - men det trodde han inte ríktigt på...

Så jag vet inte riktigt vad nästa steg är där, jo spolning och filmning av stammarna som ska göras i mars-april eftersom det var så kallt (?) nu när de skulle göra det för nån vecka sen.

Var så glad när jag kom därifrån, men sen frågade min sambo om stammarna så kom jag på att det inte gick riktigt så bra som det skulle kunna ha gjort.

Då är det dags att på nästa möte försöka skriva in stammarna och deras underhåll. Titta runt lite på motsvarande hus och se när de bytte stammarna, jag menar miljonprojekten här i stockholm har påbörjat sina stambyten och de är från 50-talet och framåt.

Det är ju nästa steg. De kommer ju att filmas när de spolas och vi får ta det därifrån.

Vi hade stopp i vårt avlopp strax innan jul och jag diskuterade då med spolkillen om vi kunde dra nya stammar till nästa badrum under oss men inte koppla in dem när vi renoverar, så slipper de bryta upp golvet när de slutligen bestämmer sig för att byta stammar och bara byta rör på nåt vis. Han tyckte att det lät som en bra idé och som nog går att genomföra eftersom vi är sist på ledningen (eller först beroende på hur man ser det;)), så vi får hoppas på det om inte stambytet är i närmsta framtiden.

Hittade denna tråd när jag sökte på något annat... hur har det gått? Bor du/ni kvar?

Ja, sambon har åkt ut, men jag bor kvar :p

Egentligen har det inte hänt så mycket, förutom att styrelsen är förnyad och vi har tagit in en revisor i stället för kassör och hon i sin tur inspirerar gubbarna lite. Det verkar dock som att balkongerna ska renoveras först, trots att jag tycker att fönster är mer akut, men men... Jag har ju nya fönster i min lägenhet så jag bryr mig inte;)

Liknande trådar

Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 404
Senast: cherie
·
Äldre För att göra en lång historia kort... Flyttade in häst i september, då var det lite saker som lovades (muntligt) att det skulle...
Svar
3
· Visningar
1 006
Äldre Nu behöver jag lite input innan känslorna tar över förnuftet. I slutet på oktober ville en nära vän skiljas från sin sambo. Problemet...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 356
Senast: ginnies
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama