Brev utan porto. Vad händer?

bigganl

Trådstartare
Om jag postar ett brev och glömmer att sätta på porto. Vad händer då? Kommer mottagaren att få lösa ut brevet eller kommer det att försvinna/hamna liggande på posten någonstans, om jag inte skrivit avsändare?
:)

Sv: Brev utan port. Vad händer?

Förut har jag fått en faktura på beloppet när jag satt på för lite märken eller så, nu var det ett tag sen men :)

Sv: Brev utan port. Vad händer?

Mottagaren får ett erbjudande om att lösa ut brevet, om det inte görs hamnar dom hos PTS.

Sv: Brev utan porto. Vad händer?

Jag råkade en gång skicka med mitt eget lönebesked bland alla andra i brevlådan, det låg inte ens i kuvert... Gissa om jag blev förvånad när det ett par dagar senare låg i min brevlåda i ett brunt kuvert stämplat posten...:-) Men de kanske hade en bra dag den dagen:D

Jag råkade en gång skicka med mitt eget lönebesked bland alla andra i brevlådan, det låg inte ens i kuvert... Gissa om jag blev förvånad när det ett par dagar senare låg i min brevlåda i ett brunt kuvert stämplat posten...:-) Men de kanske hade en bra dag den dagen:D

Men det räknas inte som ofrankerat :)

Det är olika. Har man tur kommer det fram ändå. När mina barn var små och jag uppenbarligen var väldigt stressad och virrig, postade jag inbjudningar till ett kalas helt utan frimärken eller avsändare (dessutom hade jag i några av kuverten stoppat foton på vår hund i stället för inbjudningskort ... men det hör egentligen inte hit :o)

Samtliga inbjudningar kom fram, det kom ingen faktura och ingen mottagare behövde lösa ut något.

När mina barn var små och jag uppenbarligen var väldigt stressad och virrig, postade jag inbjudningar till ett kalas helt utan frimärken eller avsändare (dessutom hade jag i några av kuverten stoppat foton på vår hund i stället för inbjudningskort ... men det hör egentligen inte hit :o)
.

Tack för dagens gapskratt :D :rofl:

Inget att lita på då.
:)
Tack för dagens skratt!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
341
· Visningar
10 144
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 898
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 495
Senast: Rosett
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 185
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka