Brev till drömhuset?

strawberrysylt

Trådstartare
Halloj alla!

Jag minns inte om det var här eller nån annanstans jag tidigare läste om någon som hittat ett fint hus, skrivit ett brev och lagt i brevlådan som gick ut på "om ni någonsin vill sälja, snälla kontakta mig"...

Men oavsett vart det var jag läste det innan så finns det kanske fler som gjort så?
Eller som kanske bor i hus själv och har blivit kontaktad så?

Isåfall, har det gått bra? "Kan" man göra så?

Jag har spanat in ett 😍 hus alltså...
 
Jag har! Ägaren blev rörd till tårar men hade redan lovat bort gården till familjen.

Åh 😍. Vad fint, men vad synd!
Svarade hen med ett brev eller ringde till dig? Och hur långt/vad skrev du i brevet? Fick du kanske komma på besök och iaf se huset och trädgården bättre?

Jag känner att bara det hade varit jätteroligt att få göra, även om huset inte är eller blir till salu.
 
Senast ändrad:
Mamma och hennes sambo har blivit kontaktade på det sättet. De funderar på att sälja men måste hitta något annat först så det är inte helt enkelt.
 
Mamma och hennes sambo har blivit kontaktade på det sättet. De funderar på att sälja men måste hitta något annat först så det är inte helt enkelt.

Åh, det verkar nästan som om det är vanligt...? Då tycker de kanske inte att jag är jättefräck som gör så iallafall :).
Nä, för min del behöver det absolut inte gå fort! Tar det år är det inget hinder alls!

Hur långt var brevet? Funderar över hur mycket jag ska skriva...
 
Åh, det verkar nästan som om det är vanligt...? Då tycker de kanske inte att jag är jättefräck som gör så iallafall :).
Nä, för min del behöver det absolut inte gå fort! Tar det år är det inget hinder alls!

Hur långt var brevet? Funderar över hur mycket jag ska skriva...

oj, det vet jag inte. Tror det bara var att de är en familj som flyttat hem från utlandet och letar hus i området och om mamma med sambo funderat på att sälja får de gärna kontakta brevskrivaren
 
Svärmor köpte en villa i byn.
Det gamla paret hade fått förfrågningar från ett antal grannar i området om att sälja.
De tröttnade och sålde till svärmor bara för att de inte orkade med allt folk som ville snoka runt.
Så det kan vara på bägge sätt :)

Men det är många hus vars ägare har funderingar på att flytta men det har inte blivit av. En konkret förfrågan kan sätta fart på det.
 
Svärmor köpte en villa i byn.
Det gamla paret hade fått förfrågningar från ett antal grannar i området om att sälja.
De tröttnade och sålde till svärmor bara för att de inte orkade med allt folk som ville snoka runt.
Så det kan vara på bägge sätt :)

Men det är många hus vars ägare har funderingar på att flytta men det har inte blivit av. En konkret förfrågan kan sätta fart på det.

Attans! Ja, jag får hoppas att det inte är fler än jag som har span på "mitt" hus...!

Ja, precis!
 
Jag har funderat i de banorna men är nog för feg. Däremot har jag tänkt lägga ut lite krokar hos kontakter (mest lantbrukare) här i trakten som har bott här betydligt längre än jag. Så att de vet att jag letar, eftersom jag är rätt säker på att de ser mig som en bra person att sälja till och skulle tipsa folk/mig om de hör nåt.
 
Jag har funderat i de banorna men är nog för feg. Däremot har jag tänkt lägga ut lite krokar hos kontakter (mest lantbrukare) här i trakten som har bott här betydligt längre än jag. Så att de vet att jag letar, eftersom jag är rätt säker på att de ser mig som en bra person att sälja till och skulle tipsa folk/mig om de hör nåt.

Ja, jag förstår hur du menar. Jag har en "kontakt" i detta fallet, men det går lite trögt :p. Inte för jag har bråttom alls, men... men känner också att det kan kanske vara bra att ta första kontakten själv? Det är väl på gott och ont! Jag har iaf skrivit ett brev nu! 😮
 
Åh 😍. Vad fint, men vad synd!
Svarade hen med ett brev eller ringde till dig? Och hur långt/vad skrev du i brevet? Fick du kanske komma på besök och iaf se huset och trädgården bättre?

Jag känner att bara det hade varit jätteroligt att få göra, även om huset inte är eller blir till salu.
Hon ringde! Det fanns ju ingen orsak till att gå in i huset då längre heller. Skrev några rader om att jag gillade huset och att hon kan höra av sig om hon ska sälja.
 
Hon ringde! Det fanns ju ingen orsak till att gå in i huset då längre heller. Skrev några rader om att jag gillade huset och att hon kan höra av sig om hon ska sälja.

Nä, kom på det jag också att då finns det ju egentligen ingen anledning.

----

Blä, nu hade min "kontakt" frågat runt, bara för att jag suttit och knåpat ihop mitt brev... men men. Huset är inte till salu och kommer inte att bli :(. Men då vet jag iallafall! Får ut och spana efter nya drömhus!
 
Jag hade funderat på att sälja och så hade väl ryktet spridit sig innan jag kontaktat mäklaren, då ringde en man och frågade om jag ville sälja.
Det gjorde mig ingenting, men jag valde att sälja till ett annat par. (Min sambo hade berättat för dom att jag skulle sälja, för han visste att de var ute efter en gård med stall.)
 
När jag letade hus för några år sedan gjorde jag ungefär så. Dels knackade jag på personligen hos ett par attraktiva hus, dels gjorde jag en flyer som jag åkte runt och lade i brevlådor i den trakt där jag ville bo.

(Sedan dök det rätta huset, som jag köpte, upp via en bekant som berättade att hennes brors kompis skulle sälja.)
 
Min mormor och morfar fick en liten lapp i brevlådan av ett par som var intresserade av att köpa deras sommarstuga. Var ett annat hus till salu på gatan så vi tror de vart och kollat på det och fattat tycke för deras sommarstuga istället. Nu ville mamma och pappa ta över så det blev ingen försäljning men tror bara de blev smickrade över att någon mer skulle vilja ha stället :)
 
Halloj alla!

Jag minns inte om det var här eller nån annanstans jag tidigare läste om någon som hittat ett fint hus, skrivit ett brev och lagt i brevlådan som gick ut på "om ni någonsin vill sälja, snälla kontakta mig"...

Men oavsett vart det var jag läste det innan så finns det kanske fler som gjort så?
Eller som kanske bor i hus själv och har blivit kontaktad så?

Isåfall, har det gått bra? "Kan" man göra så?

Jag har spanat in ett 😍 hus alltså...
Undantag finns såklart men som husmarknaden ser ut idag tror jag det är sällan det ger resultat, hus som planeras säljas lämnas i första hand till mäklare och få vill sälja direkt till okända som anmäler intresse, vilket i de flesta fall är ganska klokt. Däremot att försäljningar sker genom kontakter, någon som har en bekant som vill sälja, händer ibland.
 
Jag har tänkt lägga lapp i en brevlåda, har inte gjort det än men tänker skriva typ ”Hej! Om ni mot förmodan vill sälja erat hus får ni gärna kontakta mig! Mvh namn och telefonnummer”
 
Vi köpte vår gård genom att prata med dåvarande ägarna. :) Min sambo har varit här innan under flera år på eljobb. Vi sa till ägarna att vi var väldigt intresserade om det var så att de kunde tänka sig sälja. Sen blev vi bjudna hit på fika, och på den vägen är det. :love: Nu har vi bott här i 1 år!
 
Undantag finns såklart men som husmarknaden ser ut idag tror jag det är sällan det ger resultat, hus som planeras säljas lämnas i första hand till mäklare och få vill sälja direkt till okända som anmäler intresse, vilket i de flesta fall är ganska klokt. Däremot att försäljningar sker genom kontakter, någon som har en bekant som vill sälja, händer ibland.

Okej, nä jag skrev det också i mitt brev, att det hade varit tråkigt att missa ifall det kom ut till försäljning. Tänkte att annars kan det kanske tolkas som om man vill komma billigt undan liksom och sneaka till sig huset...

----

Kul med allas svar!

Jag har inte hunnit ut och reka terrängen efter nya drömhus än men planerar lite cykelturer här i vår!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 950
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 879
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp