Sv: Breeders?

Jag hoppas VERKLIGEN öveds kommer tillbaka, då kanske jag slipper rida i Norrland :rofl:

Fast Norrland är ju trevligt. Om man väl kommer dit. Fast det är långt bort. Väldigt långt bort. Extremt långt bort känns det ibland!:D

Hur det nu är så verkar ju inte så himla många arrangörer vara så jätte intresserade av Breeders? För annars skulle man väl kunna räkna upp lämpliga banor på löpande band men det är ju inte riktigt där som felet är.

Att Falsterbo skulle vara intresserade av oss det tvivlar jag på. Jag tror mer på intensiv lobbing på förbundet ang. samlade finaler.

Fast Norrland är ju trevligt. Om man väl kommer dit. Fast det är långt bort. Väldigt långt bort. Extremt långt bort känns det ibland!:D

Hur det nu är så verkar ju inte så himla många arrangörer vara så jätte intresserade av Breeders? För annars skulle man väl kunna räkna upp lämpliga banor på löpande band men det är ju inte riktigt där som felet är.

Att Falsterbo skulle vara intresserade av oss det tvivlar jag på. Jag tror mer på intensiv lobbing på förbundet ang. samlade finaler.

Visst vill du ha samlade finaler så får du rida ft i oktober och det har ju redan provats och eeeh nä gick inte...

Det är större chans att det blir ett fälttävlanschampionat på prime time Lördag em i Falsterbo än att BT plockar bort sina 4 åriga hopp och dressyrhästar ur programmet som faktiskt är anledningen till att BT ligger så sent och plockar in ft-hästarna i programmet.

Så lobba på du med ditt så lobbar jag på med mitt :D

Nu förstår jag inte alls hur du menar? Menar dom att vi ta bort hoppningen ur ft??
Hur är miljön främmande för våra hästar i huntingen menar du? Det är banhoppning + terränghinder vad är så främmande med det?

Nej jag menar att några av våra stora ryttare väljer bort Falsterbo på sina unga, riktiga framtidslöften. De anser tävlingen vara "för mycket" sagt av Jens F och Peter E höll med och de hänvisade också till ett antal ryttare. Både vad gäller svårighet på bana och atmosfär.

Det är ju inte bara hinder :angel: utan atmosfären runt om . Då är det lugnare där banan var förr än att tex använda samma sträckning som Huntingen. Med mer än 5 i publiken så är det ju massor mer än en vanlig fälttävlan.

Nej jag menar att några av våra stora ryttare väljer bort Falsterbo på sina unga, riktiga framtidslöften. De anser tävlingen vara "för mycket" sagt av Jens F och Peter E höll med och de hänvisade också till ett antal ryttare. Både vad gäller svårighet på bana och atmosfär.

Det är ju inte bara hinder :angel: utan atmosfären runt om . Då är det lugnare där banan var förr än att tex använda samma sträckning som Huntingen. Med mer än 5 i publiken så är det ju massor mer än en vanlig fälttävlan.

Nåja både Peter och Jens red ju unghästklasserna där i år. Så mkt för det uttalandet :angel:

Sedan om man väljer att någon häst inte skall gå där är ju högst individuellt. Det beror ju på hur väl man kan förbereda dom både psykiskt och fysiskt och framförallt hästen i sig.

Det är ju inte bara hinder :angel: utan atmosfären runt om . Då är det lugnare där banan var förr än att tex använda samma sträckning som Huntingen.

Varför jag föreslog den sträckningen är ju för att den redan finns, för det finns inte en chans i helvetet att det kommer ordnas en "ny" sträckning för fälttävlan av Jana . Skall fälttävlan kunna komma in på den arenan igen så måste det bli minsta möjliga arbete tror jag.

Sedan är det ju fritt fram för varje person att välja själv att rida eller inte rida och eftersom det inte är Breeders så går inte de ryttarna/uppfödarna som väljer bort miste om det heller! Ingen tävling som "tas bort" utan bara en som kommer till så ingen kan gnälla på det heller :grin:

Senast ändrad:

Nåja både Peter och Jens red ju unghästklasserna där i år. Så mkt för det uttalandet :angel:

Sedan om man väljer att någon häst inte skall gå där är ju högst individuellt. Det beror ju på hur väl man kan förbereda dom både psykiskt och fysiskt och framförallt hästen i sig.

Kan du inte läsa? :devil:
De red inte de hästarna som de tror mest på. Hästägare bestämmer om hästarna ska gå där. Idag är det alldeles för få hästar som går bra i Falsterbo som går bra efteråt. :angel: Det är ganska många som inte gick trots att de var kvalade med råge.:p

Högst ind. japp. Men hur kan du förbereda en ft-häst för F-bo? Vi har inte en enda tävling som ens är i närheten. Om det inte ligger på mån-tis då eftersom där är betydligt lugnare då.

Men du behöver nog inte oroa dig , jag tror inte det blir någon ft i Falsterbo iallafall du! :p
Vilka ungahästar äger Peter själv då som han kan bestämma över ?

Klart inte ni där i bonnalandet kan förbereda hästar för falsterbo , det fattar väl jag med :devil:

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inte ens ett tjog till start från början och färre än ett dussin till final är facit när 7-åringarna kvalat klart inför söndagens final...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu står det klart vilka fem- och sexåriga hästar som gör upp i finalerna av Breeders Trophy på Flyinge kungsgård. Här är hästarna som...
Svar
0
· Visningar
200
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
233
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka