Sv: Breeders?

mm kul .
Och du vet ju också vad elever brukar klara av på skolhästar. Det innebär enligt lärarna på skolan att de inte kan använda hindren då de helt enkelt är för svåra. Inte heller särskilt varierade. :o

Pratade med en väldigt insatt person idag som uttryckte det så här: Hur gick det på SM i låd-hoppning? Ganska roligt tyckte jag:p

:bow:

Precis min tanke.

*kl*

Min åsikt om tävlingen var tråkig, tråkig och tråkig. Eftersom det var första tävlingen jag var och såg på rätt länge så måste jag nog säga att jag blev rätt besviken.

Kan du utveckla det för oss som inte var där? Har bara sett enstaka hinder från terrängen på foto.

Och varför var den tråkig menar du?

Förresten, kul att se dig här igen!:banana:

Kan du utveckla det för oss som inte var där? Har bara sett enstaka hinder från terrängen på foto.

Och varför var den tråkig menar du?

"Terrängbanan" ligger huvudsakligen på en "galopp/trav-oval". Liten utsickare på en åker vid sidan om. Banan är nästan helt platt men några få hinder ligger på kullar/bank. Inga träd. Du ser allt! :laugh: Fast det var faktiskt en svag böljande kulle noterade jag som filmade. :o

Variationen på hinder kan utvecklas. Lådor/Kulvert/palissader är många. Fast graven gillar jag, sån skulle fler ha.

Förresten, kul att se dig här igen!:banana:

Hrm.. har hon varit borta? :angel:

Ok, fast marken är ju lite svår att ändra på...de får nog ta det de har tillgång till?:D

Ang. hindren så kan det ju isåfall vara en utvecklingsgrej för arrangören.

Jo, Olga har inte gjort några vildsinta inlägg här på länge så jag har saknat henne iaf!:bump:

Ok, fast marken är ju lite svår att ändra på...de får nog ta det de har tillgång till?:D

Eller så är det bättre att en annan klubb, med tillräckliga bansträckningar, anordnar tävlingen?

Jag väntar på den dagen då AVSH gör Breeders i ft lika statusfyllt som hoppningen & dressyren. Som det är nu så är det ju pinsamt stor skillnad mellan grenarna.

Ja det är ju så sant som det är sagt! Snacka om att vara satta på undantag...Och jag har svårt att förstå argumentet för varför dressyr/hopp måste gå så sent att det inte går att ha ft samtidigt. Varför måste våra ft-hästar vara kvalade o klara så tidigt som augusti när de andra har 2 månader till? De kan flytta fram sitt championat tycker jag o samla alla tre tävlingsformerna samtidigt på Flyinge. Där finns redan allt och alla åker dit. Skulle vara världens lyft för de stackare som föder upp FT-hästar o försöker få sina avkommor sålda.

Eller så är det bättre att en annan klubb, med tillräckliga bansträckningar, anordnar tävlingen?

Jag väntar på den dagen då AVSH gör Breeders i ft lika statusfyllt som hoppningen & dressyren. Som det är nu så är det ju pinsamt stor skillnad mellan grenarna.
Hm, jag är visst trött, det ska så klart stå ASVH.

Det kanske blir samma dag som fälttävlansprestationer blir blupgrundande? :grin:

Det kanske blir samma dag som fälttävlansprestationer blir blupgrundande? :grin:

Ja visst är det skrämmande ! :confused:

Princess Fair har negativ förärvning på de flesta punkter i BLUP:en :o och man kan väl säga att hon lämnat rätt skapliga hästar.....

:rofl::rofl::rofl:

Ursäkta det var ju både roligt o inte roligt....

Men efter att ha sett video filmerna från Burghley så blir man ju ändå mer oförstående till att fälttävlan sätts på undantag överallt. Finns ingen dressyr eller hopp prestation som kommer i närheten av en komplett FT-häst enligt min mening iaf.

Men det är som i resten av världen pengarna som styr o pengarna rider dressyr eller hoppning...:cool:

Ja men du är ju journalist kan du inte hinta det i din tidngine eller får du för många på dig då :D

Men jag håller med det är fruktansvärt trist som det är nu.

De kan flytta fram sitt championat tycker jag o samla alla tre tävlingsformerna samtidigt på Flyinge. Där finns redan allt och alla åker dit. Skulle vara världens lyft för de stackare som föder upp FT-hästar o försöker få sina avkommor sålda.

Hmm Barcelona gick ju sin final i flyinge när allt var samlat , det var väl någonstans i mitten - slutet på juli. Visst var arrangemanget bra men jag vet inte om det kom fler än närmast sörjande iallafall!

Jag sa det tidigare i tråden och säger det nu igen, ft-championatet dog när det försvann från Falsterbo så enkelt är det och det har aldrig varit sig likt igen.

Jag tror oxå att FLER hade satsat på championaten med sina hästar och då menar jag uppfödare och ägare om det kommer tillbaka till falsterbo (vilket det iof aldrig kommer göra) eftersom det är prestige att rida och ha med sina hästar i falsterbo, det är ingen jäkla prestige att varken rida eller ha med hästar i plönninge!

Det måste ju finnas MÄNGDER med folk som skulle kunna tänka sig att få ut sina unga hästar i ft OM dom samtidigt kan få synas i någon prestigefylld final! Visst ligger falsterbo tidigt men det funkade ju förr i tiden att kvala hästar dit och då gick dessutom championaten en klass högre! Iof fanns det dubbelt så många tävlingar att kvala på.

Så vitt jag minns handlade det om någon sträcka i Falsterbo som behövde prepareras som ingen ville betala för :confused:

Men efter det kommer ju ft aldrig in på den tävlingsplatsen igen, jana är väl lika glad för det antar jag :grin:

Fast jag var på finalen när den gick i Flyinge samlat med dressyr o hopp. Då var det också mängder av människor så istället för att försöka få den till Falsterbo så borde det vara bättre att samla ALLA finaler på en plats o vid ett tillfälle så det verkligen blir ett Breeders för alla!

Fast jag var på finalen när den gick i Flyinge samlat med dressyr o hopp. Då var det också mängder av människor så istället för att försöka få den till Falsterbo så borde det vara bättre att samla ALLA finaler på en plats o vid ett tillfälle så det verkligen blir ett Breeders för alla!

Ja den var samlad med alla grenar i Flyinge det vet väl jag med men storyn efteråt lät iallafall att det var dom närmast sörjande... Så jäkla mkt folk var det ju inte utöver dom som själva var med och red och deras anhöriga.

Vi kommer inte lyckas få någon final till flyinge och inte heller någon samlad final. Det har dom ju provat och gått ifrån! Inte heller till Falsterbo

Det bästa alternativet som kanske ev. är genomförbart är att Ribban går i augusti och finalerna ligger där som det gjorde något år. Men då låg väl 5 års finalen i Falkenberg och det är ju inte heller så kul.

Senast ändrad:

Den enda nu existerande tävlingsplatsen som ligger hyfsat rätt i tid och som skulle kunna tillföra nån sorts "statusatmosvär" är Segersjö

Fast det ligger ju inte i Skåne :devil:

Den enda nu existerande tävlingsplatsen som ligger hyfsat rätt i tid och som skulle kunna tillföra nån sorts "statusatmosvär" är Segersjö

Varför man vill lägga tävlingen i skåne är ju för att det är en närhet till kontinenten och för att locka spekulanter, finns inte en spekulant i Europa som åker till segersjö...

Jag tänker nu ur uppfödar och hästägarvinkel för att få igång ett intresse för att köpa svenska ft-hästar om det nu finns ett intresse för det vill säga?

Status för ryttarna är inte att rida i Segersjö, det kan man göra ändå eftersom dom har en * klass där. Status för mig innebär att ft-hästarna kan komma in på en tävlingsplats där man når andra människor än de närmast sörjande.. För mig kan det bara vara Falsterbo i dagsläget! Inte ens på Ribban egentligen är det ju "mycket folk" om man faktiskt tänker på att Ribban ligger mitt i stan :confused:

Vilket bra förslag! Snittar o CHAMPAGNE i trädgården när vi gick banvisningen för några år sen....... Kanske lite folk med pengar som vill köpa fina fälttävlanshästar kan hitta dit oxå!

Vi red Breeders i Falkenberg för några år sen och jag tyckte det var jättebra banor för unghästarna där.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inte ens ett tjog till start från början och färre än ett dussin till final är facit när 7-åringarna kvalat klart inför söndagens final...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu står det klart vilka fem- och sexåriga hästar som gör upp i finalerna av Breeders Trophy på Flyinge kungsgård. Här är hästarna som...
Svar
0
· Visningar
200
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
233
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka