norpan85

Trådstartare
Någon som kvalat och tänker rida finalerna?
Vi är iaf färdigkvalade och ska rida finalen för 5-åringarna... :)

Sv: Breeders?

Japp jag tänkte :D jag ska bara hoppa in min 4-åring, ut och kvala hoppning och sen rida några fälttävlan :angel: hihi målet är championatet men sen får vi se hur långt vi kommer vi kanske bara försöker satsa på dressyren i år istället.

okej kul !! e ju helt ny på de här med breeders, men visst rids dressyren som vanligt?? blev lite förvirrad när ja läser reglerna där de står ngt om flera ekipage på banan osv.....

Japp flera ekipage på banan är till för att visa styrbarheten på hästarna, det går till så att dom kommer göra allt för att rida ivägen för dig och så dömer domarna hur väl du kan manövrera din häst , du får 5 poängs avdrag för varje gång du misslyckas och rider in i det andra ekipaget :devil:

Det måste ju gå att läsa på hemsidan hur det fungerar. Jag har dålig koll på 5-åingarna men fattar det som att 4-åringarna rider två och två har jag för mig det är väl inget vanligt dressyrprogram för dom iaf.

Nu kollade jag på hemsidan och 5-åringarna rider 1-2 st samtidigt ch 4-åringarnas dressyrprogram.

Senast ändrad:

Hehehe okej de e så det är alltså :D
nä de e tydligen så att de rids som ett "vanligt" dressyrprogram i år...har tydligen vart lite olika...

Japp jag tänkte :D jag ska bara hoppa in min 4-åring, ut och kvala hoppning och sen rida några fälttävlan :angel: hihi målet är championatet men sen får vi se hur långt vi kommer vi kanske bara försöker satsa på dressyren i år istället.

Åh, har du också en sådan plan? Inte bara jag som är sent ute med andra ord? Jag tänkte rida fälttävlan 2 veckor innan championatet och anmäla på vinst och förlust. Hon har gått många terrängträningar och är väldigt stabil i både dressyren och hoppningen.
Min är dock färdighoppkvalad. Rider ett 5-årigt fölsto.

Hm, jag kanske skall tala om för ägaren att jag har plan på Championatet också och se vad hon säger om hela idéen :idea::rofl:

Jag hoppar över championatet iår och rider kvaliten på min 4-åring istället.

Hann helt enkelt inte hoppkvala mellan allt jobb, skola och de andra hästarna på vårkanten så det får räcka att visa upp oss på hopp och dressyrbanan iår :p

Haha japp helt galet jag vet :angel: men vi har iaf terrängtränat några gånger nu och det går fin fint :D dock hoppar vi fortfarande på 70 cm nivå och just nu vilar han så hmm... det börjar brinna i knutarna men än så länge finns det hopp!

Men alltså har du en eller två hästar?

Ev. är min plan att både starta kvalité och championat för det får man väl?!

Det är EN häst, ser nu att jag missat att sätta hartassar runt ordet MIN. Det är alltså en kompis häst jag rider men skrev min.

Tænker at ride den åbne 1*. Men jeg kan ikke finde tävlingen på TDB - måske er den klassificeret som annat end fälttävlan...:confused:

Aha då är jag med men då har ju du kommit e bra bit på väg iaf jag måste nog som sagt sätta fart snart hehe :D

Någon snäll själv som kan förklar om jag ska anmäla mig till både klass 2 och 22 om man ska rida både breeders och champ eller hur funkar det?? blev lite snurrig när ja läste proppen? klass 22 va gratis å den andra kosta 1000 kr. e det champ man betalar för då??

Nu var jag också och läste proppen och det står att du ska anmäla till båda klasserna om du har en BT ansluten häst alltså är det championatet du anmäler och betalar till.

Tack!! ja måste missat de, för ja trodde 0ckså de var så att man automatiskt va me i champ om man va BT ansluten...

ja jag har inte kommit så långt än :p kanske kan lyckas kvala dressyrmässigt till helgen men i hoppningen är det en bit kvar :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Inte ens ett tjog till start från början och färre än ett dussin till final är facit när 7-åringarna kvalat klart inför söndagens final...
Svar
0
· Visningar
102
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu står det klart vilka fem- och sexåriga hästar som gör upp i finalerna av Breeders Trophy på Flyinge kungsgård. Här är hästarna som...
Svar
0
· Visningar
200
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora Enso Riksmästerskap i fälttävlan 2024!
Svar
0
· Visningar
233
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka