breeders, unghästchampionat mm...

nightcrawler

Trådstartare
hur funkar det? vilka regler gäller? vilka hästar får ställa upp? vilka höjder?

vill veta allt, vore snällt om nån vänlig själ vill förbarma sig och berätta för okunniga mej :angel:

Sv: breeders, unghästchampionat mm...

Det är ju olika regler/krav för breeders och championat, sen är det ju skillnad mellan 4- 5- och 6-års.

Men här kan du läsa allt: http://www.swedehorse.com/

Jag svarar gärna på fler frågor om du inte hittar svaren där! :idea:

nu har jag sökt, och det verkar löjligt lätt att komma till breeders, eller.

det står ju inget om kvalgränser, bara att man ska anmäla sig, betala snällt och sen tävla på en av fyra tävlingsplatser i sverige.

sen då? Hur högt är det, vad är kvalgränsen? Kan man tävla själv, eller måste man anlita en proffsryttare?

Saxat från hemsidan:

Startberättigade i final är de 5-åriga hästar som genomfört 3 felfria grundhoppningar i 1.20 hoppning (resultat från 1.25 hoppning likställes med 1.20 hoppning)

Startberättigade i final är de 6-åriga hästar som genomfört 1 felfri grundhoppning i 1.20 hoppning (kan ersättas av 1.25 hoppning eller 1.30 hoppning) samt 2 felfria grundhoppningar i 1.30 hoppning.

Finalernas genomförande
För 5-åriga hästar rids finalen i tre omgångar med hinderhöjder
1.20 – 1.25 m. De två första omgångarna rids i bed A, den tredje i bed A1:a Resultatet från de tre omgångarna ackumuleras (läggs ihop). Segrare är den häst som har lägst antal fel efter tre omgångar. Vid lika lägst antal fel rids omhoppning enl. bed A1:a om segern. Tid i tredje omgångens grundomgång skiljer placerade åt vid lika antal fel. Startberättigade i tredje omgången är de hästar som har ett resultat motsvarande ledarens + 8 fel eller bättre, dock lägst 35 hästar varav 20 ska vara BT-anslutna. Samtliga hästar får starta omgång 1 och 2.

För 6-åriga hästar rids finalen i tre omgångar med hinderhöjder
1.30 – 1.35 m. De två första omgångarna rids i bed A, den tredje i bed A1:a. Resultatet från de tre omgångarna ackumuleras (läggs ihop). Segrare är den häst som har lägst antal fel efter tre omgångar. Vid lika lägst antal fel rids omhoppning enl. bed A1:a om segern. Tid i tredje omgångens grundomgång skiljer placerade åt vid lika antal fel. Startberättigade i tredje omgången är de hästar som har ett resultat motsvarande ledarens + 8 fel eller bättre, dock lägst 30 hästar varav 20 ska vara BT-anslutna. Samtliga hästar får starta omgång 1 och 2.

Så himla lätt tycker jag nog inte att det är...

Man får rida själv om man vill och kan.

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Myzan87
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 537
Senast: malumbub
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
369
Senast: Törnrosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka