Breeders Trophy

Lycanthrope

Trådstartare
Jag undrar hur det går till, hur man anmäler, kostnad, krav, allt!

Är det bara en gren eller alla?
Är intresserad av själva hoppningen.
Höjd/krav?

Tacksam för svar :D

Sv: Breeders Trophy

Jag har vart inne där men förstår inte så mycket. :o

Jag önskar mig mer enkla svar på frågorna ovan :o:angel:

Vad i svaret är det som är svårt att förstå? :confused:

Kopierar in:

Hästar födda före 2003 efter hingstar anslutna till Breeders Trophy systemet är automatiskt anslutna till Breeders Trophy förutsatt att de är registrerade med grönt, vitt eller gult hästpass. För listor över anslutna hingstar se E. Swede Horse hemsida www.swedehorse.com.

Från och med betäckningsåret 2002 (fölårgång 2003) gäller nya regler för anslutning till Breeders Trophy.

Hingstanslutningsavgifterna har tagits bort Alla svenskfödda hästar införda på ASVH:s språngrulla får anslutas till Breeders Trophy under förutsättning att de registrerats hos ASVH med grönt, vitt eller gult hästpass. Hästar med grått hästpass kan inte anslutas.

Vid betäckning från och med 2002 är det uppfödaren/hästägaren som vid inregistrering av häst hos ASVH, via betäckningsrapport alt. registreringsansökan, anger om hästen ska anslutas till Breeders Trophy.
Att ansluta ett föl kostar 450 kr (inkl. moms 90 kr) före den 1/3 året efter födelseåret.

Häst som ej anslutits som föl kan efteranslutas mot förhöjd avgift enligt nedan

Ettåring, anslutning mellan 1/3 – 31/12 1250 kr (inkl. moms 250 kr)

Tvååring, anslutning senast 31/12 2500 kr (inkl. moms 500 kr)

Treåring, anslutning senast 31/12 3750 kr (inkl. moms 750 kr)

Fyraåring, anslutning senast 31/12 5000 kr (inkl. moms 1000 kr)

Fem- sexåring, anslutning före kvalstart 6250 kr (inkl. moms 1250 kr)

Breeders finns för hoppning, fälttävlan och dressyr.

För att få delta måste hästen vara ansluten enl inlägget ovan.

Han är redan ansluten.

Jag funderar på resten.

Vilken höjd det gäller och hur det går till och om det kostar något mer?

Deltagarbeviset kostar 800 har jag för mig. Sen tillkommer ju startavgifter och sådant förstås :)

5-åringarna kvalar i 1,20 och 6-åringarna i 1,30 om jag inte är fullständigt senil.

Senast ändrad:

Okay.

Är det som en vanlig tävling ungefär?

Vad är det man kvalar till?
När är det?
Några krav på ryttaren?

Vi får nog vänta tills nästa år, 6 år, då.
Annars blir det lite snabbt inpå :angel:

Du kvalar till breeders på "vanliga" tävlingar. Väl där är det två (?) kvarundor och därefter final för de bästa. Brukar vara i slutet på oktober, samma tävling som sport- och avleschampionatet alltså.
Krav på ryttaren? Pja, man måste vara rätt så duktig! :p

Aha.

Man måste alltså tävla "vanligt" innan för att kvala till breeders trots att hästen är ansluten sedan föl?

Vad för tävlingar och resultat måste man ha för att kvala?

Man kan ju alltid "hyra in" någon duktig ryttare, kanske :D

Ska du kvala in din 6 åring nästa år så ska den göra 2 felfria rundor i 1,30 m på "vanlig" tävling.

Senast ändrad av en moderator:

Tack :)

Är det lokal tävling som gäller då eller något särskilt?
Har inte vart ute och tävlat så mycket hoppning senaste åren, mest clearrounder.

1,30 m finns inte på lokal utan kommer först på regional. Jag tror även att man får kvala på nationella tävlingar.

Okey, tack så mycket!

Så om man har 2 felfria rundor i 130 så är man godkänd för att få vara med på breeders sen då?
Det gör inget om någon annan tävlar hästen under breeders?

Spännande detta :D

Ja, men du lär ju lösa deltagarbevis innan, så bara för att hästen gjort två felfria rundor är den per automatik inte kvalad.

Du få byta ryttare mellan varje kval samt till finalen, men inte men ryttarbyte i finalen mellan grundomgång och ev. omhoppning är inte tillåtet.

tror att det faktiskt till och med är 3 felfria rundor som krävs. om du vill tävla måste du lösa deltagarbevis innan första kvaltillfälle för på tävlingen ska domaren fylla i ett papper på att du nollat. men tänk efter först- många av unghästarna blir "knäckta " av kraven på tävlingen! kräver mkt av både ryttare och häst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart när och var årets Breeders Trophy i hoppning, dressyr och fälttävlan går.
Svar
0
· Visningar
234
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 937
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
6 724
Senast: Reville
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 504
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka