Breda sugrör

emlem

Trådstartare
Jag är på jakt efter breda sugrör men hittar inget vettigt som kan suga upp tapiokapärlorna när jag gör bubbelte eller dricka med andra bitiga saker i. Lär behöva vara minst 0.5 cm i diametern.

Nån som har några tips?

Om man googlar bubble tea straws hittar man försäljare som skickar internationellt. De kostar inte mkt så det lär nog inte bli så dyrt. Kan tänka mig att de kan ha i de stora asiatiska affärerna också, tex den som ligger vid Hötorgets t-bana.

Jag är på jakt efter breda sugrör men hittar inget vettigt som kan suga upp tapiokapärlorna när jag gör bubbelte eller dricka med andra bitiga saker i. Lär behöva vara minst 0.5 cm i diametern.

Nån som har några tips?

Hur smakar bubbelte egentligen, jag tänker mig typ läsk/iste med typ gigantisk couscous i, vilket känns lite udda. Vad är poängen med tapiokan, smakar de nånting?

I sig själv smakar tapiokapärlor inte mycket men man kan smaksätta, för mig är det den mjuka geléaktiga bubbelkonsistensen som gör att jag vill ha dem i. Inte alla som gillar det men så är det ju med allt.

Bubbelte kan smaka hur som helst beroende på vad man har i det eller om man vill ha varmt eller kallt. För min del föredrar jag utan kondenserad mjölk. Tycker i övrigt att det är gott och ger mig liten nostalgitripp tillbaka till tiden då jag bodde i Kina:love:

Vi har liggandes i skåpet (de är helt värdelösa när man vill dricka vanligt, helt omöjligt ju :(:cautious:) och de köpte vi på jysk billigt.

Liknande trådar

R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 748
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 859
Senast: Oh_really
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 785
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Secret Santa 2024
  • Valet i USA