liiinnea

Trådstartare
Hej!

Vill väll mest skriva av mig.

Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med honom om att jag tappade / saknade den fysiska intemiteten. Vi hade samlag väldigt sällan och det är ett av sätten jag har som mitt kärleks språk. Varje gång skulle jag initera också vilket har fått mig att känna mig oattraktiv och ful.

När jag tog upp detta så ville han inte ändra på sig, tyckte att det var konstigt att det var så viktigt för mig. Jag blev upprörd att han inte ville jobba på det och sa väll att om han inte vill jobba på saker för att förhållandet ska bli bättre är det ingen idé att ha ett förhållande. Efter detta så tog han avstånd, ena stunden så låg han med mig och skulle jobba nästa så ångrade han sig. Detta hände två gånger på två veckors period. Nu vill han jobba på sig själv och flytta isär, han säger att han älskar mig fortfarande men jag har tagit otroligt hårt på detta. Jag vill ha kvar honom men han har totalt checkat ur och sa att vi skulle gjort slut för länge sen, att vi bråkar mycket (bråk har varit om att jag kommer hem och tycker vi behöver städa - han suckar och tycker jag är jobbig. Har alltid fått ”ta tag” i allt i hemmet hela förhållandet, säga till vad som behöver göras. Han ville kunna åka och fiska när han ville - gav han som exempel - han har alltid fått åka och fiska dock kan jag ha ringt för att få svar när han kommer hem när vi tidigare sagt att vi skulle käka ihop exp. Och dom är borta 9-23, jag jobbar heltid han pluggar, är hemma betydligt mer än mig, vi har inte gått och lagt oss samtidigt och känns som jag har försökt anpassa mig till hans schema osv)

Problem - jag har ingen hunger. Lever mitt liv som vanligt (ridning etc) men har senaste veckan (sen i måndags) levt på en pizza bit, en banan och en kaka. Drack en smoothie också men känner inte nån hunger överhuvudtaget. Jag är så sjukt hjärtekrossad och ångrar att jag ens tog upp det…

Vad gör man? Är det vanligt att sluta äta?

Ja det är jättevanligt att inte kunna äta när man är ledsen/har sorg över något eller inte mår bra psykiskt. Aptiten brukar komma tillbaka, och under tiden så försök äta ändå. Smoothies och sånt som går att dricka kan vara lättare.

Jag beklagar att relationen tagit slut och hoppas du mår bättre snart. Läs gärna igenom det du skrivit igen, om kanske en vecka. Det låter inte riktigt som en relation som du hade mått bra av att fortsätta. 💙

Hej!

Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med honom om att jag tappade / saknade den fysiska intemiteten. Vi hade samlag väldigt sällan och det är ett av sätten jag har som mitt kärleks språk. Varje gång skulle jag initera också vilket har fått mig att känna mig oattraktiv och ful.

När jag tog upp detta så ville han inte ändra på sig, tyckte att det var konstigt att det var så viktigt för mig. Jag blev upprörd att han inte ville jobba på det och sa väll att om han inte vill jobba på saker för att förhållandet ska bli bättre är det ingen idé att ha ett förhållande. Efter detta så tog han avstånd, ena stunden så låg han med mig och skulle jobba nästa så ångrade han sig. Detta hände två gånger på två veckors period. Nu vill han jobba på sig själv och flytta isär, han säger att han älskar mig fortfarande men jag har tagit otroligt hårt på detta. Jag vill ha kvar honom men han har totalt checkat ur och sa att vi skulle gjort slut för länge sen, att vi bråkar mycket (bråk har varit om att jag kommer hem och tycker vi behöver städa - han suckar och tycker jag är jobbig. Har alltid fått ”ta tag” i allt i hemmet hela förhållandet, säga till vad som behöver göras. Han ville kunna åka och fiska när han ville - gav han som exempel - han har alltid fått åka och fiska dock kan jag ha ringt för att få svar när han kommer hem när vi tidigare sagt att vi skulle käka ihop exp. Och dom är borta 9-23, jag jobbar heltid han pluggar, är hemma betydligt mer än mig, vi har inte gått och lagt oss samtidigt och känns som jag har försökt anpassa mig till hans schema osv)

Problem - jag har ingen hunger. Lever mitt liv som vanligt (ridning etc) men har senaste veckan (sen i måndags) levt på en pizza bit, en banan och en kaka. Drack en smoothie också men känner inte nån hunger överhuvudtaget. Jag är så sjukt hjärtekrossad och ångrar att jag ens tog upp det…

Beklagar situationen.

En relation ska berika, få ens liv bättre än utan partnern.
Det låter som er retaion tär mer än den ger.

Bryt upp!

Beklagar situationen.

En relation ska berika, få ens liv bättre än utan partnern.
Det låter som er retaion tär mer än den ger.

Bryt upp!
Hjärtat och hjärnan säger olika saker men är nog rätt. Jag har ofta känt mig bortprioriterad och som hans mamma, den som ständigt försöka hitta på saker och bjuda hem folk.

Jag är en väldigt social person, som gillar att planera och vill umgås medans han varit lite motsatt.

Ska försöka gå vidare men så svårt när man bor kvar i gemensamma lägenheten nu, han ska flytta i början av mars men denna har vi kvar till början av juni och jag vill helst inte betala dubbelhyror så får bo kvar själv ett tag.

Ja det är jättevanligt att inte kunna äta när man är ledsen/har sorg över något eller inte mår bra psykiskt. Aptiten brukar komma tillbaka, och under tiden så försök äta ändå. Smoothies och sånt som går att dricka kan vara lättare.

Jag beklagar att relationen tagit slut och hoppas du mår bättre snart. Läs gärna igenom det du skrivit igen, om kanske en vecka. Det låter inte riktigt som en relation som du hade mått bra av att fortsätta. 💙
Vad ”skönt” att det är vanligt, aldrig varit med om det förut men bara rasat i vikt senaste veckan. Får försöka få i mig lite mat… tack så mycket ❤️Kärlek är det finaste som finns men hjärtesorg måste vara bland det fulaste som finns också. Svåraste är att den man delat sitt liv med bara blir så kall och går vidare, direkt. Påminner om när jag och mitt ex gjorde slut så tror det tog extra hård, jag har så svårt att släppa taget. Bästa och sämsta egenskapen - min envishet och förmåga att kämpa

Det är JÄTTEvanligt! Det är ju en slags sorg du går igenom. Men ditt Över-jag får se till att du äter ordentligt och tar hand om dig själv. Ditt känslo-jag får sörja och gråta och älta, under tiden. Ibland kan man fungera så - man har ett klokt och sansat överjag som kan se klart och hålla saker i schack. Det betyder inte att du ska förtränga dina känslor, ditt känslojag får ha kvar dem så länge det krävs. Skilj på dem båda.

Och det låter ju som om detta ändå var det bästa som kunde hända.

Hej!

.
.
När jag kom på min sambo sen 36 år vara otrogen med den person jag ansåg då vara min bästa vän, då gick jag ner 12 kg på tre veckor. Det enda jag jag lyckades svälja var Proviva drickyogurt, Wasa knäckestick och red bull. Men även det tog mig timmar få i mig ibland. Annan mat tog bara tvärstopp för jag mådde fysiskt illa.
Jag tog också på mig skulden för att han var otrogen :cool: jag hade ju inte varit tillräckligt snäll, uppmärksam och tillmötesgående.

Det har gått tre år nu och jag kan fortfarande känna mig ledsen över att det blev som det blev. Men samtidigt tacksam över att jag fick chansen skapa mig ett bättre liv än det jag levde i.
Tagit tid och mycket pengar (privatterapi) komma till den insikten.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 416
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 258
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 858
Senast: monster1
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 018
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025