Sv: Bråvalla

Sorry, jag fick ändrade arbetstider, jag ska vara på plats 11.00 i morrn och med tanke på s-j-u-k-t trafik-kaos och ä-n-n-u sjukare köer in på området så måste jag starta väldigt tidigt. Jag ska försöka nästla mig in via genvägar för jag har inte fått mitt nya passerkort, så...ledsen, jag hade gärna kört dig!
Men du - mitt emot busstationen, snett emot centralstationen har Bråvalla lyckats få ett bussbolag att köra, 60:- kostar det. Smidigast är att ta taxi annars. Plus att mängder av privatpersoner kör skytteltrafik för symboliska summor eller gratis. Jag plockade upp ett gäng killar i morse, de var enormt tacksamma.

Det är så vansinnigt mycket folk på plats, jag som festivaloskuld har aldrig sett något liknande. Nu halv två på natten ringlade sig en kö på ca 7 km in på området. Tydligen bygger de just nu extra panik-parkeringar. Pust säger jag bara! Vilket tryck det är! Have fun, jag LOVAR att jag ska ha det! :D
 
Sv: Bråvalla

Ingen fara, jag ordnar det ändå. Jag insåg igår att jag inte vet riktigt vad jag gett mig in på med det här impulsbeslutet att åka, jag är ju inte impulsiv alls egentligen :o Men tack för tipset om bussarna, ska kolla på det imorgon. Jag känner mig redan vilse, jag har ju aldrig varit i Norrköping ens :nailbiting:

Edit: Jag kom på att jag undrade ju också:
1) Törs man gå i converse? Jag har precis flyttat så vet typ inte var mina andra skor är...
2) Finns det någonstans där man kan göra av en väska? Jag är inte så sugen på att släpa runt min rygga på massa spelningar.

På ÄU snackas det om festivalbuketräff imorgon kväll, spana in det om någon är intresserad. Tror det var 20 på kvällen?
 
Sv: Bråvalla

Ta med skavsårsplåster, converse funkar om du är van vid dem och inte ska gå så mycket i värsta leran.
Tror inte det finns värdesaksinlämning. Packa lätt.

Jag jobbar till sena natten. Det blir inte mycket sömn den här festivalen. Skulle varit ledig idag och gått på spelningar, men fick ett så bra jobberbjudande på festivalen att jag inte kunde tacka nej.
 
Sv: Bråvalla

Jag går sällan i annat än converse :) Ok, banta packning som gäller då.

Hoppas du får grymt roligt ändå!
 
Sv: Bråvalla

Dottern (som festivalar för tredje gången i år) går inte i något annat än sina väl ingångna gladiatorsandaler
Om det regnar blir fötterna smutsiga och leriga, om det är sol blir dom randiga :D

Första året stoppade hon ner stövlar och regnkläder, som sen aldrig användes trots regn, så det skippades andra året. Då var det sandaler och shorts hela veckan trots regn och kallt (och det regnade ju något kopiöst på P&L då)
 
Sv: Bråvalla

jag hade tänkt gå på lördag, främst för att se mando diao, men mkt lägligt pajade bilen i början av veckan. Tur att jag inte köpte biljett.. Hade kunnat gå gratis på VIP-biljett ikväll men slutade jobba nyss och jobbar imorgon + meck med trafiken som nämnts.. Hade vart shysst annars att få efterfesta med rammstein;). Kan ev gå på VIP på lördag men vet inte riktigt än.
 
Sv: Bråvalla

Inga VIP-biljettare på rammsteins efterfest. Bara produktionsteam + In Flames och speciellt inbjudna med laminat. Så det missade du inte, men missade det ändå. ;)
 
Sv: Bråvalla

Förstår exakt hur du känner det :D, då var ändå min dotter 18 år första gången och bodde på funktionärscampingen (som jag inbillade mig var ännu lugnare)

dealen var sms två ggr per dag, morgon och kväll. Räckte med "jag lever"

Förra året däremot när åskan slog ner i Borlänge och jag inte fick tag på henne på hela dagen, då var jag riktigt nervös :crazy:
 
Sv: Bråvalla

Jag var där igår och hoppas verkligen att trafiksituationen är bättre idag och i morrn annars tycker jag synd om alla som har biljetter till flera dagar. Var totalt kaos och efter lite överläggande så ställde vi bilen på en pendlarparkering och gick ca fem km i stället för att stå i den enorma kön eftersom vi inte ville missa allt vi ville se. Var folk som hade stått i närmare fem timmar utan att komma fram som vi utan större problem gick om. En stackars försenad artist med halvtrasig bil hann vi prata med lite längs vägen också.
Som tur är gick det betydligt smidigare att ta sig hem (problemet var bara att hitta bilen :o) men jag var lite mossig i huvudet på jobbet idag efter runt tre timmars sömn.
Bra ljud och bra musik men finns en hel del barnsjukdomar kändes det som. Tex finns det noll mobiltäckning inne på festivalområdet och man får vara glad om det går att skicka ett sms. Igår var det rätt blött och lerigt men då regnade det ju också mer eller mindre hela dagen och sambon sa nåt om att det var bättre idag.
 
Sv: Bråvalla

Kan inte du kolla till min 16-åring på gröna campingen :angel:

/Hönsmamma

Om jag kunde, skulle jag göra det! Jag har varit låst på backstageområdet, har inte sett en hel spelning ens! (är inte ens ledsen för det, men ändå).

Men idag ska jag försöka ta mig ner på området och hämta ett voltbatteri som jag har betalat för men inte hämtat ut. Är dotter kvar? Ring och säg till henne att dricka mycket vatten. Hon har bra tillgång på sin gröna camping, inne på vanliga campingen är det underdimensionerat och många gnäller nu i pressen att det finns för lite vatten. (men ööööööl är det baske mig ingen brist på vad jag kan se!)
 
Sv: Bråvalla

Jag är liiiite trött på gnällkritik om Bråvalla! Detta är inte roskilde, peace and love, eller hultsfred! Detta är Bråvalla, ett område som vi alla tar festivaloskulden på, oavsett om arrangören gjort detta tidigare eller om jag är på festival första gången eller en annan varit på hur många som helst. När 33000 personer befinner sig på ett begränsat område skulle det inte hjälpa att sätta upp ens sju mobilmaster inne på området. Att lokaltrafiken skulle strejka var inte rimiligt att någon skulle förutse .. det kom tre gånger mer fordon än NÅGON räknat med på grund av strejken. Området var i normala fall överdimensionerat till beräknat antal bilar. Så snart strejken släppte, blev trafiksituationen kalasbra. Det var bara en jevla massa taxibilar som skapade kaos - taxibilar från andra håll i landet blev sura för att de inte fick åka in på området och hämta folk, så de blockerade för allt och alla i protest. Fast vad farao stockholms och skåne (malmö)-taxibilar har här att göra liksom?

Vore roligt om 'folk' och media' istället för att fokusera på brister, istället tittar på vad som varit bra med festivalen. Bristerna är arrangören mycket väl medveten om och allt kommer med tysk ordning att nagelfaras i detalj på gräsrotsnivå. Nästa år blir det en ännu bättre festival - då toppar vi 70 000! Roskilde kommer vara en 'liten' festival! :D
 
Sv: Bråvalla

Gnällkritik? Är en rätt van festivalbesökare och man måste ändå få jämföra vad som är bra respektive dåligt. Scorpio är ju ändå en rätt stor aktör så hade inte räknat med såpass mycket barsjukdomar. Har varit på en hel del nya festivaler så att det är lite småkaos får man räkna med men att det tar lika lång tid att ta sig till Bråvalla från Linköping som till SRF det är inte ok någonstans, strejk eller inte.
Och det med mobilteckningen lyckas ju andra lösa så det går ju uppenbarligen.
 
Senast ändrad:
Sv: Bråvalla

Det är klart man ska jämföra, men vissa saker står liksom lite utanför själva arrangörens kontroll också, som tex mobiltäckningen. Den är inte bara arrangörens åtagande utan även de olika operatörernas. Det är inte bara scorpio som ska ha den kritiken. Däremot har scorpio en hel del andra saker att förbättra inne på festivalområdet, men det kommer, jag lovar.
 
Sv: Bråvalla

Jag har inte så mycket kritik att komma med, visst var det skitdålig täckning så jag fick gå själv hela dagen men förutom det, och att uttagen borta vid toaletterna var jäkligt högt upp så har jag varit nöjd. Bra ljudnivå, underlaget funkade fint med converse och stämningen var bra.

Nästa gång Green Day spelar ska jag fasen stå längst fram, Billie Joe är ju kunglig jämt :love:
 
Sv: Bråvalla

Ska se om detta funkar

kimmymedium1.jpg


Hon är ju inte värsta kändisen men hon är min favorit radiopratare från bandit.se
 
Sv: Bråvalla

Men trafiksistuationen kan ju som sagt inte festivalarrangören göra ngt åt? redan utan strejk och festivaler är norrköping en väldigt dåligt planerad trafikstad på flera håll..
 

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: Grazing
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 748
Senast: Mabuse
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
10
· Visningar
1 085
Relationer Jag jobbar på kontor och en av mina närmaste kollegor sedan 15 år tillbaka ska sluta. Vi umgås inte privat men har haft väldigt kul ihop...
Svar
10
· Visningar
1 463

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp