Brännmärken!

C

chanel

När vi klippte ponnyn som jag rider så hittade vi brännmärken på henne! Ett på halsen och ett på länden. De är hovformade med en båge över. Undrar om någon vet en sida med information om brännmärken från andra länder eller liknande? För det skulle vara kul att veta var de kommer ifrån eftersom vi inte vet något om ponnyns bakgrund. Förutom att vi fick henne som "problemhäst" och hon har åkt runt mycket.

Sv: Brännmärken!

Det finns ju otroliga mängder med brännmärken. HÄR är en sida om Tyska brännmärken.

För mer än 25 år sedan köpte jag en kraftig korsningsponny med vinterpäls. När sommarpälsen kom fram såg vi brännmärkning och det visade sig vara en alldeles äkta exmoore-ponny, med mycket bra stam dessutom. Det stoet blev sedemera anmodern till ett känt exmoorestuteri hos nya ägaren :D .

Sv: Brännmärken!

Du kan komma och be veterinären komma och rita av det. Då tar hon reda på vem han är. Perfekt nu när det är passtider...

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 491
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 683
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 306
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka