Bråkiga inhysningar...*svamligt*

Sv: Bråkiga inhysningar...*svamligt*

*kl*

Om man säger upp ett kontrakt i laga ordning så "kastar" man inte ut någon...

Man kan inte vara omtyckt av alla lika lite som man själv kan tycka om alla, efter ett tag i hästbranschen så kommer du förr eller senare bli tvungen att säga upp någons stallavtal.

Se bara till att alltid uppträda korrekt och hederligt så får folk skapa sin egen uppfattning om dig... vilket dom gör i vilket fall ändå men då har man gott samvete i varje fall ;)

Hade en arbetskamrat en gång som hyrde stallplats hos mig, s***n vad han var gnällig... han tyckte ju uppenbarligen inte om vad som erbjöds så när han började gnälla så var det bara att upplysa honom om att det finns andra stall, vilket ledde till att han sa upp sig själv :banana:, även om vederbörande skyllde på för hög stallhyra.

Livet är för kort för att man ska omge sig med gnälliga och otrevliga människor på fritiden i sitt hem !

Senast ändrad:

Livet är för kort för att man ska omge sig med gnälliga och otrevliga människor på fritiden i sitt hem !

Du har så rätt så rätt.....

I går var hon jätte trevlig...håll nu tummarna för att det funkade med att jag sa ifrån sist...annars som jag skrivit tidigare så ligger en uppsägning nära till hands..

Någon har skrivit att de anser att ett stallmöte kanske kan vara på sin plats.

Det tycker jag är en förutsättning om historien utspelar sig i ett kollektivstall. Där alla kollektivt har ansvar för att allt fungerar.

Om jag däremot står inackorderad hos en stallägare förväntar jag mig att den som är ansvarig (stallägaren) agerar med det chefsansvar som åligger denne. Jag vill INTE bli inblandad. Har jag problem (med medstallis eller annat) går jag till chefen och meddelar hur och vad. Sedan vill jag faktiskt kunna fortsätta med mitt fritidsintresse utan att behöva agera mer i frågan.

Har också framställt det så i inackorderingsstall jag stått i. Att det är stallägarens ansvar att styra upp rutiner, hästägare etc. Om det inte fungerar är det stallägarens sak att agera. Jag tänker inte gå och tjata på andra, jag vill ha lugn och ro, inte någon vendetta eller trams.

Själviskt kanske, men jag tycker att så som ansvaret är fördelat måste detta hanteras genom den som har ansvar och befogenhet, d v s stallägaren/chefen.

Läste inte igenom tråden så det kanske kommit fram nky info ... men som svar på första inlägget hade jag sagt upp...;)

Är hon eller dom andra inakorderingarna viktigast?
Du skrev att en av dom trevliga funderat på att flytta pga tjejen.
Jag tycker att du som stallägare måste ta ditt ansvar och säga upp tjejen.
Jag har bytt stall delvis pga. att stallägaren inte tog sitt ansvar i liknande frågor.

Självklart är de andra viktigare.Allt fungerar ju bra med dom.
Just nu har det varit lugnt men minsta lilla igen så åker hon...nu när hon håller sig lugn så känns det hyfsat även om man varje dag är orolig för att det ska komma något gnäll eller klagomål.

Lite uppdateringar för de som är intresserade,

Det har varit mkt lugnt nu sen jag sa ifrån.Mycket skönt.
Det är svårt att vara tillräckligt tuff mot sina inhysta tycker jag då jag inte vill vara otrevlig eller så men nu har jag lärt mig att sätta ner foten om det bråkas eller så för mkt.
Det är mitt stall och mina regler och jag vill inte att någon annan försöker köra över mig,det är ändå jag som för att alla ska ha det bra där ute både människor och hästar.

Jag hade definitivt sagt upp henne. Är hon den enda som gnäller och ställer till med oreda i "gänget" varför låta henne fortsätta? Vissa människor klarar helt enkelt inte att stå i kollektiva stall:p

Det har löst sig ändå.Hon är uppsagd nu.jag orkade inte med att hela tiden behöva vara på vakt och vara orolig för ev tjafs osv.
Nu letar jag en ny inackorderad och denna gång kommer jag att kräva referenser.

Det har löst sig ändå.Hon är uppsagd nu.jag orkade inte med att hela tiden behöva vara på vakt och vara orolig för ev tjafs osv.
Nu letar jag en ny inackorderad och denna gång kommer jag att kräva referenser.

Det är väl ganska skönt för dig? Du skall ju inte finna dig i att en inackorderad styr och ställer i ditt stall där det är dina regler som gäller.

du behöver inte hålla någon välgörenhet för henne, bara för att hon inte kan anpassa sig till alla andra

Hoppas du får tag i en bra inackordering denna gång, och håll klara regler för vad som gäler i ditt stall...

lycka till :)

Någon har skrivit att de anser att ett stallmöte kanske kan vara på sin plats.

Det tycker jag är en förutsättning om historien utspelar sig i ett kollektivstall. Där alla kollektivt har ansvar för att allt fungerar.

Om jag däremot står inackorderad hos en stallägare förväntar jag mig att den som är ansvarig (stallägaren) agerar med det chefsansvar som åligger denne. Jag vill INTE bli inblandad. Har jag problem (med medstallis eller annat) går jag till chefen och meddelar hur och vad. Sedan vill jag faktiskt kunna fortsätta med mitt fritidsintresse utan att behöva agera mer i frågan.

Har också framställt det så i inackorderingsstall jag stått i. Att det är stallägarens ansvar att styra upp rutiner, hästägare etc. Om det inte fungerar är det stallägarens sak att agera. Jag tänker inte gå och tjata på andra, jag vill ha lugn och ro, inte någon vendetta eller trams.

Själviskt kanske, men jag tycker att så som ansvaret är fördelat måste detta hanteras genom den som har ansvar och befogenhet, d v s stallägaren/chefen.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!
Det ska inte ligga de andra gästerna till lags att en beter sig illa. Ta det med den det berör.
Du har väl skaffat stall för att ha dina egna hästar i första hand kan jag tänka? Då ska du inte behöva stå ut med en massa tjafs.

Sätt den nivå som du vill hålla och sen får det var upp till andra om de vill leva upp till den, annars finns det andra stall!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka