Bråkiga inhysningar...*svamligt*

Sv: Bråkiga inhysningar...*svamligt*

Det låter nästan som du fått alla inackorderingar härifrån på halsen :crazy: Hade några "trevliga" typer i stallet ett tag, som vägrade anpassa sig. Det var inte mitt stall, men jag hade varit där längst och kände stallägaren bäst. De kunde kommentera allt möjligt (mest om mig, min häst och min utrustning). De kunde till och med flytta runt mina grejer i sadelkammaren om det inte passade dem! Ja, hästen fick förstås också flytta på sig ett par gånger :crazy:

Som tur väl var försvann allihop av sig själva och problemet löst! Men jag mådde inte så bra under tiden de bodde där.. Förstår din känsla av att inte vilja åka till stallet! Det bästa är att antingen slänga ut henne eller säga ifrån ordentligt. Jag klippte till en av tjejerna här när hon försökte tränga sig emellan emd sin häst när jag hade en häst på gången och höll på med hennes hovar. Hade flyttat på mig om jag sett henne komma, men jag har inte ögon i rumpan :crazy: Vår stallgång är en smal genomfartsled från hagen ut till stallplanen, så jag stod onekligen dumt till. Blev så arg när hon började vifta åt hästen att jag helt enkelt drämde till henne och sa att nu fick det vara nog! Sen behandlade hon mig väl ändå tills hon flyttade till sin kille ett par mil bort :D

Vad är det som är så svårt då? Är du beroende av pengarna?

Skulle aldrig låta någon förstöra mitt stall för mig.

Pengar???Jag tjänar inte ett öre mer eller mindre på detta så...Men vi har kontrakt skrivet så tyvärr kan jag inte bara kasta ut hur som utan det finns uppsägningstider att ta hänsyn till.

Ju mer du lyssnar, ju mer kommer hon klaga... låter lite hårt men så är det med stökiga inackorderingar.

Se till att du är chef och försök dig inte på någon form av demokrati, kan dom inte acceptera detta så säg upp dom rakt av bara.

Ställ dig själv frågan varför du ska känna obehag i ditt eget hem... det viktigaste är att DU trivs i DITT stall, sen får inackorderingarna komma i andra hand.

Tack :bow::bow:

Det låter nästan som du fått alla inackorderingar härifrån på halsen :crazy: Hade några "trevliga" typer i stallet ett tag, som vägrade anpassa sig. Det var inte mitt stall, men jag hade varit där längst och kände stallägaren bäst. De kunde kommentera allt möjligt (mest om mig, min häst och min utrustning). De kunde till och med flytta runt mina grejer i sadelkammaren om det inte passade dem! Ja, hästen fick förstås också flytta på sig ett par gånger :crazy:

Som tur väl var försvann allihop av sig själva och problemet löst! Men jag mådde inte så bra under tiden de bodde där.. Förstår din känsla av att inte vilja åka till stallet! Det bästa är att antingen slänga ut henne eller säga ifrån ordentligt. Jag klippte till en av tjejerna här när hon försökte tränga sig emellan emd sin häst när jag hade en häst på gången och höll på med hennes hovar. Hade flyttat på mig om jag sett henne komma, men jag har inte ögon i rumpan :crazy: Vår stallgång är en smal genomfartsled från hagen ut till stallplanen, så jag stod onekligen dumt till. Blev så arg när hon började vifta åt hästen att jag helt enkelt drämde till henne och sa att nu fick det vara nog! Sen behandlade hon mig väl ändå tills hon flyttade till sin kille ett par mil bort :D

Ja jisses....undra om det var hit en av dom flyttade;)
En del tror ju verkligen att dom kan göra vad dom vill....

Nu ligger det till på följande vis.

Samma dag som jag la ut denna tråd så hände följande(det var väl mkt därför jag startade tråden)

Jag hade skrivit på vår whiteboard att mina hästar plus en till kunde vara ute tills jag kom sent(dom har fri tillgång på mat i hagen så det går ingen nöd på dom)
Jag kommer runt åtta och mina hästar står inne,jag frågar vänligt varför och hon går då på om att herre gud klockan är ju ÅTTA!!!
Och det var ju inte mockat till mina så det hade dom gjort för att det var synd om dom för att dom skulle stå i skiten osv...

jag sa vänligt att du behöver vare sig ta in mina hästar och dom dör inte av att stå i skiten tills jag kommer och mockar.
Hon kontrade med att bli arg för att jag ett flertal gånger hängt undan hennes täcken som ligger och dräller i hela stallet trots att jag bett dom om att hålla täckena där dom ska vara=på sina täckes hängare.
Hon påstår att jag tycker hon är slarvig(vilket hon inte är förutom täckena)
När jag har gått och småpulat i stallet så har jag ju automatiskt röjjt undan saker som blivit glömda,legar framme osv.Mest av snällhet plus att jag vill ha ett städat stall.

Då tände jag till och sa att det var mindre trevligt med hennes tjat om massa fel och brister stallet har osv och att hon mycket väl visste hur det var när hon flyttade in.
jag sa att dom gärna får komma med synpunkter om det är något som rör hästarnas säkerhet eller något som kan vara bra att ändra på osv men att gnälla över att vatten tunnan står fel i hagen och såna småsaker tar jag inte.

Hon vart sur och åkte hem och sen dess har hon de gånger vi träffats varit trevlig.Kanske det hjälpter kanske det "smäller"igen vad vet jag.
Nu ska jag till att bygga en box till inom snar framtid och då måste jag minska hennes box(ca 14 kvm) lite så att den andra nybyggda blir godkännd.Får väl se hur hon tar det.

Uppsägningen hänger fortfarande löst om det händer något mer då hela stämmningen fortfarande känns stel.

Jag har i mitt stall några inackorderade.Vi kommer bra överens alla utom en.
Det är alltid nåt fel på nåt,klagomål,gnäll och annat.Hon går inte bara på mig utan även en av mina andra inhyrda och har mkt synpunkter på allt och inget.
Jag har alltid varit mycket tydlig vad som gäller då man söker plats hos mig och sagt precis som det är med fodringar,utevistelse,hö köp osv men så fort denna dam fick sin hästs hovar innan för stalldörren så började hon försöka ta över.
Nu tycker ju självklart mina andra inackorderade att det börjar bli krävande och jag känner ej någon lust längre att gå till stallet då det är så negativ stämmning.
Jag säger åt henne gång på gång att så har är det och så får förbli.
Jag kör aldrig över mina inackorderade då jag självklart vill att dom ska få vara med och besluta vissa saker men det slutliga beslutet är ju ändå mitt.
Det kan vara klagomål på allt från varför en häst går otäckad till att det är fel placering på någons foderstat,vattentunna,hinderstöd mm
Mycket klagomål är så obefogat känns det som,ofta känns det som om hon bara vill ha något att säga.
Jag tycker att jag har varit ärlig,tålamodig,bemötande men nu börjar orket tryta.Vad sjutton ska jag göra?Vi är inte så många i stallet och det känns ju viktigt att vi kan ha en bra stämmning.

Nu skriver jag svammligt och snurrigt känner jag men nu får väl fråga om något är oklart.Tacksam för alla svar och funderingar.

Släng ut henne på stört. Det finns ingen anledning att ens försöka. Hon har bestämt sig för att jävlas och kommer fortsätta.

Juridiskt om du skrivit kontrakt, så kan du säga upp allihopa och sedan skriva om kontrakten.

Jag blir INTE glad om någon tar in mina hästar när jag uttrycligen meddelat att jag vill ha dem inne. Att mocka är ju en piss i Nilen i jämförelse med det - att gå emot någon som uttryckligen berättar hur de vill ha det med hästarna.

Ja, att hon tog in hästarna var ju kanske inte så bra eftersom hon bett hennen att inte göra det.
Vad jag säger är att hon kanske försökte vara snäll o hjälpa till genom att mocka åt stallägarn? Tror ju inte hon ställde sig o mockade en massa boxar för att jävlas.

Svarar er som nämt det ang mockningen.....

Hon talade i detalj om för mig att hon tyckte det var synd om mina hästar att dom skulle behöva stå i skiten.....vadå synd om??Dom lider nog väldigt mycket av att stå i o mockad box i 45 minuter innan jag kom.

Om någon mockar för att vara snäll är en sak men att någon mockar för att det är SYND om mina hästar då det inte är det är en annan....

Hon själv blir helt rabiat om man viker undan ett av hennes täcken eller liknande så....

Jag sköter mina hästar på ett bra sätt utan att någon behöver tala om för mig att det är synd om dem osv.

Jag blir INTE glad om någon tar in mina hästar när jag uttrycligen meddelat att jag vill ha dem inne. Att mocka är ju en piss i Nilen i jämförelse med det - att gå emot någon som uttryckligen berättar hur de vill ha det med hästarna.

Precis....min ana häst har dåliga luftvägar och behöver vara ute och det vet hon om men skiter alltid i det :mad:

Tror ju inte hon ställde sig o mockade en massa boxar för att jävlas.

Massa? Jag tror inte det rör sig om SÅ många boxar, två boxar tar väl ungefär 10-15 minuter att mocka. Och jo, jag tror faktiskt visst att hon mycket väl kan ha gjort det för att djävlas och trycka till stallägaren (i det här fallet ts) för att hon (inackorderingen) minsann är så redig och stallägaren så försumlig.

Massa? Jag tror inte det rör sig om SÅ många boxar, två boxar tar väl ungefär 10-15 minuter att mocka. Och jo, jag tror faktiskt visst att hon mycket väl kan ha gjort det för att djävlas och trycka till stallägaren (i det här fallet ts) för att hon (inackorderingen) minsann är så redig och stallägaren så försumlig.

Det finns alltid 2 sidor av ett mynt har jag lärt mig, och försöker bara tänka utanför..
Att det skulle vara synd om några hästar som står inne i omockade boxar tycker nog inte en enda människa i hela världen!

Men ok, det är nog som ni säger då...

Det finns alltid 2 sidor av ett mynt har jag lärt mig, och försöker bara tänka utanför..
Att det skulle vara synd om några hästar som står inne i omockade boxar tycker nog inte en enda människa i hela världen!

Men ok, det är nog som ni säger då...

Tyvärr är denna dam PEDANT med sin häst och tycker att jag tex inte tar hand om mina hästar om jag inte borstar dom en dag så JA hon tycker det är synd om hästarna som står i o mockade boxar......

Säg upp henne om det inte funkar. Jag känner igen mig så väl i det du berättar och när du inte ens vill gå ut i ditt eget stall så är gränsen nådd! ag blev likadan....:o Du bor inte i Boråsområdet??:D

Jag skulle inte heller tycka det. Man kan ju inte bara slänga ut en häst och en ägare på backen. Men ni måste ha ett möte. Alla ska ha en rättvis chans att uttrycka sig, akta så att det inte blir någon slags mobbing, risken är överväldigande att det blir ännu värre då.
Ibland kan folk bete sig så där utan att vara riktigt medvetna om det. Det kan bli bättre om hon inser problemet. Accepterar hon inte det, så är det ju bara flytta som gäller.

Jag tror att det skapar dålig stämning bland övriga hyresgäster om man plötsligt bara skulle slänga ut ngn som går en på nerverna. Det känns ju då otryggt för övriga att de kanske också plötsligt kan slängas ut om man t.ex blir ovänner.Uppsägnigar måste nog skötas med finess och känsla vilket naturligtvis inte är det lättaste.

Säg upp henne om det inte funkar. Jag känner igen mig så väl i det du berättar och när du inte ens vill gå ut i ditt eget stall så är gränsen nådd! ag blev likadan....:o Du bor inte i Boråsområdet??:D

Tyvärr inte :)

Jag skulle inte heller tycka det. Man kan ju inte bara slänga ut en häst och en ägare på backen. Men ni måste ha ett möte. Alla ska ha en rättvis chans att uttrycka sig, akta så att det inte blir någon slags mobbing, risken är överväldigande att det blir ännu värre då.
Ibland kan folk bete sig så där utan att vara riktigt medvetna om det. Det kan bli bättre om hon inser problemet. Accepterar hon inte det, så är det ju bara flytta som gäller.

Möte har vi som sagt haft.

Jag tror att det skapar dålig stämning bland övriga hyresgäster om man plötsligt bara skulle slänga ut ngn som går en på nerverna. Det känns ju då otryggt för övriga att de kanske också plötsligt kan slängas ut om man t.ex blir ovänner.Uppsägnigar måste nog skötas med finess och känsla vilket naturligtvis inte är det lättaste.

Precis så känner jag.Jag vil lverkligen inte ställa mig och bara kasta ut någon då vi bor i en mindre stad och alla inom hästsporten vet vem den andre är.Måste tänka på ryktet och så och självklart minaandra inackorderingar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka