Bråkig mage - gluten allergi?

Koltinna

Trådstartare
Om barnet har bråkig mage, kan det vara gluten allergi?
Ni som har barn som är gluten allergiska, hur har det yttrat sig? Har den besvär hela tiden eller i "attacker"?

Sv: Bråkig mage - gluten allergi?

Eller laktos känsligt, mjölkproteinkänslig, annan mat allergi eller helt enkelt en kinkig mage... Det bästa är att prata med BVC och försöka bena ut vad barnet reagerar på.

Sv: Bråkig mage - gluten allergi?

Jag hade bråkig mage när jag var lite och det har visat sig i vuxen ålder att jag är känslig för gluten. Min mamma har sagt att hon fick flera AHA-upplevelser när hon hörde att vi funderade över gluten. Gluten gör dessutom tarmen mer genomsläpplig så man kan reagera på födoämnen som man egentligen inte skulle ha varit allergisk mot om det inte hade varit för gluten.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: Sol
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 468
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 147
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar