Sv: Bråk mellan ägare och medryttare - hjälp!
Varför var hästarna uppbundna?
hästarna var uppbundna för att ryttarna skulle rida? De stod inte i en stallgång utan utomhus vid ett sånt här ställ, vet inte vad man kallar det.
Varför fick hästarna panik?
hästarna fick panik för att precis brevid stallet ligger ett flygplansgarage och de hade vart oförsiktiga där inne och så hade det smällt till och hästarna blev såklart panikslagna för det lät skithögt!
Varför stod lådan så att hästarna kom åt den?
vi lägger lådorna bakom "stället" men de hade på något sätt trampat igenom!
Varför frågade du inte vilka saker du skulle använda?
för att jag trodde allt tillhörde ägaren och tillhörde hästen! jag har alltid haft det så och regler, betalning, dagar och sånt var sjukt oklart och de hade problem med pengar och tid och jag stälde upp med tiden och åkte ut sent på kvällen, tidigt på morgonen, hjälpte till med att hitta hovslagare, ringde runt.
det har aldrig varit så mycket problem och skit när jag haft foder eller medryttarhästar! jag skulle själv aldrig ta betalt av min medryttare.
och nu är det så att 230kr är sjukt mycket för mig just nu.
Tänker inte betala för det var inte hästen eller jag som tog sönder den, det var en olyckshändelse som jag inte kunde förutse, jag var dåligt informerad av allt, jag har inte pengar, ryktlådan går att använda och fixa, det var ett hål i locket bara.
jepp så ere