För mig är det också självklart att inte lämna en häst ensam ute (och då menar jag ensam, dvs inga andra hästar i närliggande hagar), om inte hästägaren sagt att det är ok.
Min är en häst som kan gå kvar själv, hon blir upprörd men gör inte så mycket av det, och är därför ofta en av de hästarna som blir insläppt sist vid intag, just för att hon kan hantera det.
Hagkompisen blir inte synbart upprörd (står typ och väntar på sin tur), men blir farlig och leda om hon får vänta (vilket är något ägarna jobbar med, men det är då enklare för alla att ta henne tidigt).
En annan stallkompis hade en häst som paniksprang på riktigt om man tog in en av de två svarta hästarna och inte henne. Hon var upprörd i boxen också, men där kunde hon inte springa sönder sig. Och när jag säger panikspring så menar jag det, hon bara sprang, oavsett vad som fanns framför henne. Vid ett tillfälle voltade hon över badkaret, eftersom hon helt sonika sprungit rakt in i det (klarade sig mörbultad och med skrapsår).
Har man en häst som inte kan vara "ensam" så kanske man får stå på en anläggning med fler hästar för att undvika risken att det händer?