Vad kan plötsligt ge en gallig kota på ena bakbenet, framför allt på utsidan uppåt mot hasen till, samt göra så att hästen blir lite svampig längsmed insidan av senan upp mot hasen, framför allt på insidan?
Just fyllnaden mot hasen (hasen är ren och fin) går ner en aning vid rörelse.
Båda bakbenen känns ganska lika i värme, kan vara en aning skillnad eller så är det min hjärna som spelar mig ett spratt.
Ej palpationsöm över senor.
Hästen är pigg och glad och ser ren ut i rörelse i hagen, samt i skritt i grimskaft.
Ringt och pratat med klinik och de tycker is i magen samt vänta tills morgondagens hovslagarbesök då de tror att det kan vara en hovböld.
Jag har dock under dagen klämt och känt som sjutton och inte funnit någon ömhet eller puls i hov.
Vad tror ni att det kan vara?
Just fyllnaden mot hasen (hasen är ren och fin) går ner en aning vid rörelse.
Båda bakbenen känns ganska lika i värme, kan vara en aning skillnad eller så är det min hjärna som spelar mig ett spratt.
Ej palpationsöm över senor.
Hästen är pigg och glad och ser ren ut i rörelse i hagen, samt i skritt i grimskaft.
Ringt och pratat med klinik och de tycker is i magen samt vänta tills morgondagens hovslagarbesök då de tror att det kan vara en hovböld.
Jag har dock under dagen klämt och känt som sjutton och inte funnit någon ömhet eller puls i hov.
Vad tror ni att det kan vara?