Bra vinterkängor?

nickan1

Trådstartare
Jag vill ha ett par vinterkängor som är

-varma
-bra grepp även när det är isigt och halt
- gåvänliga med bra dämpning

Helst ska de ha ett utseende så de tål att användas på ett jobbmöte också. Har en del möten med restid innan och vill även kunna gå från jobbet och hem ca 45 minuters promenad och slippa ha olika skor för detta. Någon som har något förslag?
 
Jag gillar verkligen Timberland, lagom varma, riktigt bekväma och jag halkar aldrig omkull mer än typ dom två gångerna per säsong som varit obligatoriska sen jag var valp, oavsett skodon :p
 
Jag använder faktiskt mina Blundstones stålhättade jodhpurs/stallskor som allmänna vinterkängor till vardags också, och promenerar gärna långt i dem också eftersom jag tycker att de är så sköna.

Annars är det Ecco som gäller här, deras modeller passar ofta mina fötter väldigt bra men det är ju individuellt.

(Sen har jag ett par Dr Martens halvhöga tunt fodrade kängor med stålhätta, som jag fick av en svåger för 25 år sedan och fortfarande bara älskar. Jag kan gå ett par mil i dem vilken dag som helst.)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 854
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 368
Senast: Liran
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp