Bra tränare i Skåne!

Speciella_tina

Trådstartare
Nu MÅSTE jag komma igång ordentilgt med träningen! Vi tränar ju på så gott vi kan, och spårar en hel del. Men jag skulle behöva hitta någon att träna för så att det blir någon ording med det! Så är det någon som vet en bra instruktör i skåne? Jag åker gärna en bit för att träna om det behövs. Är intreserad av lydnad och spår.

Sv: Bra tränare i Skåne!

Vill du har hårda eller mjuka metoder???? Alla är ju olika...

Sv: Bra tränare i Skåne!

Jag tror inte på hårda eller mjuka metoder, jag tror på individanpassad träning. Men jag föredrar "mjukare" metoder. Jag har inte kul när träningen går ut på att jag ska ryta och dra i kedjan så fort hunden inte gör rätt. Det fungerar säkert, men eftersom varken jag eller min hund tycker det är särskilt roligt så går inte vår träning framåt om vi tränar så. Däremot inte sagt att jag ite kan säga "nä nu jävlar" om skrället bara springer och fjantar och räcker finger åt mig!

Jag har provat klickerträna, och så länge Nemi är på gott humör så går det bra, är hon inte det, ja då spelar det ingen roll att belöningen är universums bästa, då är det i alla fall roligare att dra en veva. Särskilt som "inget allvarligt" händer sen. Så det passar inte mig i heller. Min hund kan behöva en "avhyvling" ibland.

Som jag tränar just nu så är det väl lite blandat, jag växlar efter behov. Inlärningen är helt igenom positiv, men när vi tränar på något Nemi kan sedan länge tillbaka och hon dummar sig, då blir jag "arg"! Förstår du mitt svammel? :p

Jag vill ha en tränare som kan se vad jag och min hund behöver, och instruera oss enligt det!

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 052
Senast: TantAgda
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 184
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V