Bra tillskott mot luftvägsproblem, önskar tips!

Snobben

Trådstartare
Min häst har problem med sina luftvägar , har testat tinkturen från e-mins utan större resultat, ger vitlök (lite mindre än vad som rek på burken pga nya infon om att vitlök kan vara skadligt) och ger även alger, mineralsorten. Carragen ska ju vara jättebra, någon som testat det? Kostar ju en del bara:crazy:

Sv: Bra tillskott mot luftvägsproblem, önskar tips!

Det som gjorde min ponny med kronisk bronkit helt hostfri var Ismovit. Finns bla att köpa på Hbgs djursjukhus.

Vad är det för något innehåll i det? Finns det bara att köpa där? Pris?

Hej ja jag har kört carragen på min arab som ofta 2 gånger om året fick gå på olika medeciner på grund av sina problem och hö gick inte alls till honom så körde carragen för ca 7 år sedan och han har varit symtom fri sedan dess. Rek att efter carragen kuren ge honom alger ett bra tag framöver för att behålla effekten höll nog på i ca 3-4 år med alger innan jag la av med det. Det svåraste är att få i de caggarenen men mycket betfor och en elvisp plus lite annat gått i så gick det ner för det är ju mycket mängd de ska ha. Hoppas du hittar nåt som fungerar finns ju många olika örter man kan ge med mm.

Ja har ju funderat på carragen då det verkar vara bra för de flesta hästar! Är kostnaden och att det kanske är svårt att få uppätet som gör att jag tvekar med det. Vet inte hur det är med jodhalten, om det är skadligt för hästar.
Hur länge räcker en påse åt stor häst?

Det är olika mineraler, vitaminer och örter. Har inte hört talas om någon som det inte har fungerat för. Finns att beställa via tillverkaren också i Tyskland. Kostar 700:- för 4 kg och de ska äta det i 2-3 månader. Vet inte vad du har för häst, men för min minishettis krävdes det 2 tunnor á 700:-

hej! kan inte så mycket om dessa tillskott men ska följa tråden så man lär sig. jag ger våran copd ponny dr schattes produkter för hosthästar, kan inget om detta men hon som jobbar med detta kommer till helgen så jag ska höra med henne. annars är det utebox, ensilagehö, uppblött kraftfoder, ute i hage helst dygnet runt :eek:
och vissa perioder får våran ventopulmin utskrivet av vetrinären. men att byta hö mot ensilage har gjort underverk. kolar nästan av en portion vanligt. hoppas vi kan lära av varandra:)

Liknande trådar

E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka