Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det rättfärdigar ju inte att det inte är bra för hundar..? Det är ju för att folk inte bryr sig/inte vet som sån hundmat köps, det är ju billigt.
Vem har sagt att Hills är bra hundmat?
Hills och RC säljs av veterinärer. På djursjukhus m.m
Vi ger Magnussons M & B. Det är väl kanske enda fodret som är 100% svenskt, och framförallt det foder med allra högst köttinnehåll... Vår hund fungerar iaf väldigt bra på det.
Om du vill ha 100 % svenska råvaror så finns bara Magnussons. Deras Meat & Biscuit tycker jag är bäst. Vi hade det i flera år och det funkade mkt bra med alltid bra mage, fin päls och bra ork för våra sällskapshundar. Många kräsna hundar tycker det är gott också.
Hmm även Hills, Royal Canin m.m innehåller majs eller majsmjöl så var är det som är så "farligt" för hundar att få majs?
Jag ger inte mina hundar sån mat iaf... Majs är inget för hundar att äta. Du kan lika gärna ge hushållspapper, ungefär samma nytta.
Det är 44% färskt kött. Dvs inkl 66% vatten.
18-18,5% protein i köttråvaran ger 8-8,1 g köttprotein i det färdiga fodret.
Sedan tillkommer 15 g färskt ägg, vilket ger 1,85 g protein från ägget.
Av proteinet i Magnusson är alltså max 10 g av 100 g färdigt foder animaliskt.
Sedan tillkommer animaliskt fett från kött 6,6 g + från ägg 1,4 g.
Totalt ca 18% animaliskt innehåll i fodret. (Trikalciumfosfatet från benmjöl kan ev höja upp med någon procent.)
är ju på torrfodret i sig, och då ska ju köttprocenten vara den faktiskt i "kulorna", inte vad det var innan fodret "torkades"?!Sammansättning (samtliga ingredienser är av svenskt ursprung)
Produkter av animaliskt ursprung 44% (färskt nöt- och fläskkött), grahamsmjöl, ägg, vegetabilisk olja och fett 4% (kallpressad rapsolja), kornmjöl, morötter, torkad potatispressmassa.
Alla ger vi olika mat till våra hundar. Huvudsaken är att hundarna mår bra och mina mår bra att det här fodret. Majs vara eller icke vara i hundfoder tvistar dom lärda om. Majs är inte värre än spannmål om det inte ger i överdrivna doser. Det är till för att få kolhydrater i fodret. Hundar precis som människor behöver en viss del kolhydrater för att musklerna m.m ska kunna jobba optimalt.