Bra regntäcke utan foder?

Sv: Bra regntäcke utan foder?

Hur ser det ut och är det med halvhals? Jag köpte nämligen ett utan halvhals därifrån också förra hösten. (Suck, gjorde tydligen inget annat än köpte täcke :crazy: ) Det var jättetunt och lätt och höll vätan borta men uj vilket tryck det blev på manken! :cry:

Det är "liten" halv hals om man säger så, det är inte halvhals som jag kallar det men det går långt....
Något tryck på manken blir det inte, det slutar typ en dm längre fram på halsen.
Sitter jättebra är inte stort i halsen och ordentliga bogveck:)
Det är rosa-lila:angel: inte min färg egentligen men huvudsaken är att det sitter bra och håller vätan ute:)
Det finns som vintertäcke också, med 300 grams fyllning, kunde inte låta bli utan köpte båda:D

Jag har haft mina Svea Täcken i över 10 år och de håller fortfarande tätt trots att de är lagade lite här o var! I övrigt är Amigo täckena ett bra allternativ om man inte vill betala en förmögenhet :)

Jag har Kimberly till min kuse. De har jag nu haft året om i två år och de håller tätt ännu. Andas bra och dessutom så sitter de bra.

Jag har Shires summer typhoon deluxe. det är väldigt tunnt och bra.

Är det detta du menar?

95v.jpg

nä inte det, såhär ser mitt ut, med dolda gjordar:

IMG_0408.jpg

fast det kan iofs hända att den modellen inte finns längre,kanske har ändrat den lite.

Har ett ofodrat regntäcke från Shir'es som ajg tycker är super! Han kan stå emd de i ösregn utan att blir våt eller fuktig. Slitstarkt med.
Dock är de helhals på.
Priset vet jag ej..

Liknande trådar

Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals...
2
Svar
35
· Visningar
3 948
Utrustning Jag har fått för mig att jag behöver strykkappor till pålle. Jag har vanliga luddskydd nu som jag använder vid uteritter och ibland på...
Svar
15
· Visningar
850
Senast: Houdinie
·
Utrustning Börjar tröttna på täcken då de aldrig sitter "som de ska" på hästen. Han är smal över hals och bog, 135cm i rygg med en hög manke. Äldre...
Svar
10
· Visningar
1 324
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 826
Senast: Harbor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Inredningstråden nr3
  • Vilket är ert favoritgodis?

Hund, Katt, Andra Djur