Bra ras på första hund?

L

liselott100

Hej! Tips på en bra ras som första hund? Har vuxit upp med hundar hemma, framför allt jakthundar dock inte haft någon egen. Funderar att längre fram i livet när jag har råd att gå ner i tid skaffa mig en hund. En hund som kan vara en kompis på gården, på ridturen och på semestern. Några bra förslag på hundras som skulle kunna vara lämplig?;)

Sv: Bra ras på första hund?

hm, är det terrier du ska ha eller är det mer åt shetlandsheepdog hållet?` det är em lätt vlärd ras men jag vet inte riktigt vad du söker, Själv har jag en Westie :D Lite svårare att uppfostra men samtidigt underbar hund som hänger meed ¨¨på allt :)

Sv: Bra ras på första hund?

Vill du ha en hund som du kan rida med är ju dalmatiner bra (har en själv) man kan ju tillochmed tävla i Road trial med dom (lydnadsprov till häst). Dalmatinerna behöver röra på sej, dom är ävldigt lättlärda och har en enorm personlighet :D.
Dom funkar bra ihop med andra djur då dom förut sprang bredvid vagnen och vaktade den när ägaren gick därifrån, men dom varnar dom atakerar inte. Dalamtiner är ofast lite reserverade mot främlingar men mot sin familj är dom hur goa som helst :D toppen ras tkr jag :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 338
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 196
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
901
Senast: Wenniz
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31