Bra padd på H*öks eller B*rjes?

A

Apollo02

Finns det någon okej, bra padd från någon av de nämda butikerna? Vilken?:)

Sv: Bra padd på H*öks eller B*rjes?

Tycker att dom man kännt på hos h**ks är väldigt tunna iaf....
Har provat 2 st börjes paddar (dom rutiga) och dom var rätt stumma, men jag tror att det är rätt många som har weaverpadden, har dock inte provat den själv.

Inte mycket till hjälp kanske ;)

weaverpadden från börjes har jag hört gott om, hööks har en kopia på den. Sen har ju hööks en fårskinnspad jag är lite nyfiken på..

Någon som har Weaverpadden eller den liknande på h*öks som har några mått på den? :)

Jag har kikat lite på de rutiga i katalogen, men de är inget och ha?

Hej!
Fårskinnspadden har jag köpt men tyckte den var lite tunn i stoppningen så jag fyllde på med 1" till, då blev den riktigt bra.

Mvh Susanne.

jag har inga mått på Weaverpadden men jag köpte den på hö**s passade storleksmässigt under min 16" reiningsadel. lämnade tillbaka den samma dag.. helt värdelös! det är ju ett "fodral" som man lägger ilägg i.. o iläggen är mycket mindre än fodralet så det saknas över 5 cm ilägg längst bak.. nep den gillade jag inte!!! det enda jag kan rekomendera är en formsydd ullpadd! visst är dom jätte dyra men dom ligger utan tvekan bäst!

dom vanliga "navaho" paddarna kan jag inte ha på min häst för att han har mycket manke.. padden korvar sig under sadeln och trycker på manken.

*Knapplån*

Någon som har något bra tips på bra builtup paddar??Som kanske inte kostar skjortan hehe. Köpte en gång från börjes men den var så hård o stel tyckte jag...

Jag har en toppenbra TomGus-pad med built up från Scandinavian Westernstore. Men de kostar ju en liten slant... Men den är lätt värd pengarna!

Jag kan tänka mig att det behövdes :) Men det är ju bra att man kan ändra så. Finns det plats för att göra som en built up genom att skära till en kortare bit 1" och lägga dubbelt fram?

Hej!

Det var min man som fixade med detta. Han klippte till bitar av memoryfoam (kraschade en annan padd till engelsk sadel!!!) som han sedan lade in i höökspadden. Sadeln ligger numer som en smäck. Min duktiga man!!!:love:

typ 1,5 cm... o aldeles för mjuk... nep den rekomenderar jag inte!

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 592
Senast: Nepenthe
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 577
Senast: Roheryn
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 896
Senast: caballus
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar