Bra övningar utan vagn?

H

HubbaBubba

Har kört in mitt halvblod men har ingen egen vagn längre, finns det några bra övningar för att han inte ska bli knas när jag väl har köpt en ny vagn? Brukar dra stockar och andra föremål i skogen med honom, han bryr sig inte om ljud och sånt som kommer bakifrån. Hur mycket och ofta kan det vara bra att tömköra honom? Vanligtvis tränar/tävlar jag dressyr med honom, men jag inbillar mig att det kan vara trevligt för honom att göra annat med :)

Tömköra kan du ju göra ofta. Det är ett väldigt bra sett att se ifrån marken hur din häst arbetar

Tömkör oftare än jag rider :) När man väl rider så känns han faktiskt bättre :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 204
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 572
Ridning Jag har som hobby att utbilda ungponny, men jag börjar bli sugen på att skaffa mig en stor häst för att utveckla min egen ridning. Ett...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
17 683
Senast: Wilfa
·
Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 270
Senast: Mezcal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm
  • Hönstråden II