Bra och billig tandläkare i Stockholm

MJLee

Trådstartare
Jag har tappat fyllningar och behöver hitta en bra och billig tandis i Stockholm, är det någon som vet någon?

Hjälp!
 
Jag har tappat fyllningar och behöver hitta en bra och billig tandis i Stockholm, är det någon som vet någon?

Hjälp!
Det finns en tandläkare som ska ha billigare behandlingar än andra, ligger i närheten av Hötorget (Slöjdgatan/Holländargatan?). De håller priserna nere genom att endast ha utländska tandläkare som bor i låglöneländer. Finns väl ingen anledning att tro att de är sämre rent tekniskt än andra, men kan kanske bli lite sisådär med kontinuiteten, och man måste klara sig med engelska eller annat gemensamt språk (vilket endel ser som fördel har jag förstått). Hur de bemannar nu i Coronatider vet jag inte, men tror att de brukar ha personal från bl a Baltikum och det borde ju gå bra.
I längden är det inte säkert att den som har lägst kostnad för besök som är dyrast (tappade lagningar kan t ex bero på dåligt utfört jobb, en del har ett års garanti etc). Jag går till en väldigt bra tandläkare som jag inte uppfattar som spec dyr.
Annars skulle jag leta efter en liten mottagning som kanske inte har den mest avancerade utrustningen eller bästa lokalerna (läge, storlek, inredning).
 
Folktandvården Rosenlund sägs vara bra men vet inte om de är billiga.
Man får det man betalar för, heter det ju.
Folktandvården generellt brukar väl ligga på den nedre delen av prisskalan, har en känsla av att de på något vis har reglerade priser och/eller är riktmärke för ersättningen på tandvårdsförsäkringen. Hur bra de är varierar säkert.
 
Det finns en tandläkare som ska ha billigare behandlingar än andra, ligger i närheten av Hötorget (Slöjdgatan/Holländargatan?). De håller priserna nere genom att endast ha utländska tandläkare som bor i låglöneländer. Finns väl ingen anledning att tro att de är sämre rent tekniskt än andra, men kan kanske bli lite sisådär med kontinuiteten, och man måste klara sig med engelska eller annat gemensamt språk (vilket endel ser som fördel har jag förstått). Hur de bemannar nu i Coronatider vet jag inte, men tror att de brukar ha personal från bl a Baltikum och det borde ju gå bra.
I längden är det inte säkert att den som har lägst kostnad för besök som är dyrast (tappade lagningar kan t ex bero på dåligt utfört jobb, en del har ett års garanti etc). Jag går till en väldigt bra tandläkare som jag inte uppfattar som spec dyr.
Annars skulle jag leta efter en liten mottagning som kanske inte har den mest avancerade utrustningen eller bästa lokalerna (läge, storlek, inredning).
Här kan du jämföra priser: https://tandpriskollen.se/
 
Det finns en tandläkare som ska ha billigare behandlingar än andra, ligger i närheten av Hötorget (Slöjdgatan/Holländargatan?). De håller priserna nere genom att endast ha utländska tandläkare som bor i låglöneländer. Finns väl ingen anledning att tro att de är sämre rent tekniskt än andra, men kan kanske bli lite sisådär med kontinuiteten, och man måste klara sig med engelska eller annat gemensamt språk (vilket endel ser som fördel har jag förstått). Hur de bemannar nu i Coronatider vet jag inte, men tror att de brukar ha personal från bl a Baltikum och det borde ju gå bra.
I längden är det inte säkert att den som har lägst kostnad för besök som är dyrast (tappade lagningar kan t ex bero på dåligt utfört jobb, en del har ett års garanti etc). Jag går till en väldigt bra tandläkare som jag inte uppfattar som spec dyr.
Annars skulle jag leta efter en liten mottagning som kanske inte har den mest avancerade utrustningen eller bästa lokalerna (läge, storlek, inredning).
Edit: den billiga mottagningen ligger på Drottninggatan, men längre söderut än Hötorget
 
Skulle det vara mer komplicerat så absolut är inte priset det viktigaste men nu pratar vi om en okomplicerad tappad fyllning. Så ville kolla runt och se på bra priser också
 
Precis som @mamman skriver får ni gärna undvika att skriva ut namnet på specifika företag här, skicka då hellre ett PM till TS med den infon! :)

/Mod
 

Liknande trådar

Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
582
Senast: CaisaCax
·
IT & mobiler Vad har ni för mobilhållare till bilen, som ni tycker är bra och funkar bra? Jag har haft lite olika genom åren, någon som man fäster i...
2
Svar
27
· Visningar
896
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 016
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
658
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp