Mobilhållare till bilen

Jag måste vara lite bakom, trodde inte man skulle titta på mobilen när man kör. Jag har min i handväskan eller i hållaren för varm dryck och sätter på en podcast innan jag börjar köra :)
Jag har självklart bara mobilen i hållaren om jag kör ensam och behöver köra efter google maps.

Jag har också rösten påslagen. Och någonstans måste ju mobilen sitta för att man ska kunna höra den. Jag har inte möjlighet att koppla upp till min gamla bils radio...
Jag har en bluetooth högtalare i det andra facket för kaffemuggar :rofl:
Men man måste lyssna på en podcast, annars somnar den och vaknar först efter första (sväng hö) gr vid rondellen.

Samma här, inte konstigare än om bilen hade haft inbyggd navigation.
Onekligen, har kört med sådan i lånad bil och föredrar helt klart röststyrning så jag kan hålla koll på vägen o det är ibland svårt att se vilken blå linjeväg den åker in på. Föredrar helt klart min gamla bil. Blev klart osugen på att köpa ny när det gick mot tja allt vad det nu är.

Jag måste vara lite bakom, trodde inte man skulle titta på mobilen när man kör. Jag har min i handväskan eller i hållaren för varm dryck och sätter på en podcast innan jag börjar köra :)
Jag sitter inte och tittar på mobilen hela tiden. Men, som någon nämnt - när jag använder den som GPS så ser jag den i utkanten av synfältet. (jag blir bara störd av att lyssna på rösten i GPSen, så det har jag avstängt. Om den ringer (jag har ALLTID bluetoothsnäcka i örat och det är tillåtet att använda vid samtal) ser jag vem som ringer och kan avgöra om jag vill svara. Kör jag långt har jag en funktion i mobilen som visar trafikinformation (med olika färgmarkeringar, så kan jag avgöra om jag vill stanna och läsa. Och avgöra om jag ska välja någon annan väg.
Det är inte mer störande än att man då och då kikar på hastighetsmätaren.

Liknande trådar

Fritid Nya mobillagen gör att jag tar tag i saken, jag vill ha en mobilhållare till bilen. En sån man fäster i en luftventil. Men frågan är -...
Svar
13
· Visningar
937
Senast: Jonaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden