Bra krog i Stockholm?

MissFideli

Trådstartare
Jag har fått för mig att jag vill gå på krogen. Men jag har aldrig varit ute här i Stockholm. Så jag behöver tips!

Helst inne i stan och i krokarna av tunnelbanan. Det gör inget om det är just röda linjen mot Mörby, men inget måste. Söker en krog med dansmöjligheter och då till typ house och liknande musik. Men det får gärna gå att sitta och prata också. Vi som ska dit är 36 år, så inget 18-årsställe.

Hjälp?

Mitt favvoställe alla kategorier är Patricia :D

En båt som ligger på Söder Mälarstrand. Närmaste station är Mariatorget. De har ett stort housegolv och ett helt fantastiskt schlagergolv ;)

Finns även bord avskilt där det går att sitta lite lugnare. Och utsikt över hela stan!

Patricia är kul som fan men först framåt 01-02 :) Då börjar folk flytta sig ditåt för mer drag ;)

Eller i alla fall var det så förr :p Sen festade man till 05 då de stängde, via donken och hem med morgontåg ;)

Spyan?
Fast det kanske är för ungdomligt?

Kom just hem från Riche. Är ju dock inget dansställe

@tornblomma är det inte det längre? Har många roliga minnen från riche :) sjysst käk på gatuplan och bra musik ovanpå. Men det var iofs fler år sedan.

Mitt favvoställe alla kategorier är Patricia :D
Jag har varit där en gång och det var det värsta klubb-helvetet jag har varit på. Helt översållat med sliskiga medelålders män som slemmade värre än en armé av skogssniglar. Ett äcklo som tafsade på mig på dansgolvet lade inte av förrän jag ställde mig och skrek på honom. :wtf: :down:

Riche har aldrig haft en ovanvåning, dock har de lilla baren men den är för trång för dans.

MissFideli, Golden Hits på Kungsgatan har nog det ni letar efter?

@Pontevecchio Är du helt hundra?? Jag menar för att säga Aldrig bör du ha rätt god insyn ;) Jag är nästan säker på att jag varit där uppe och partat, flera gånger. Men, massor av år sedan, fast visst, jag kan minnas fel ställe.

Ja det kan jag säga med 99% säkerhet. över är bara kontor.
Riche är välkänt för sin stora bar "skilsmässobaren" och sin "lilla baren".

De sitter ihop med teatergrillen men den menar du nog inte heller. Tror du tänker på Sturehof? Och Obarne?

Detta hittade jag på deras hemsida
"Restaurang Riche ligger på Birger Jarlsgatan 4 i Stockholm. Restaurangen fick namnet redan 1893 då fastigheten byggdes. Under sin mer än sekellånga livstid har Riche visat upp sig i ett flertal olika skepnader, och genomgått många omdaningar."
Så jag är nästan säker på att ha rätt :) Mitten på 90-talet var det jag tänker på iaf.

Café Opera då? Kanske inte heller är som förr även om jag precis som med Riche, vet att det fortfarande existerar :D

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 107
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar