Bra klippmaskin till hund?

O

Orzon

Jag har en gammal klippmaskin som nu verkar sjunga på sista versen. :crazy: Dags att köpa ny alltså men vad ska man köpa?

Jag har en liten "golvmopp" (korsning) som jag behöver klippa ofta för att hålla i bra skick. Hon har tät och väldigt mjuk päls.
Tips?

Sv: Bra klippmaskin till hund?

Oster och moser är bra. Och andis tror jag. Jag har en moser till min storpudel. :)

Andis röstar jag för! Har en själv som jag är mycket nöjd med!

Oster och moser är bra. Och andis tror jag. Jag har en moser till min storpudel. :)

Andis röstar jag för! Har en själv som jag är mycket nöjd med!

Tack för svar. Jag får ge mej ut och leta. Kan man köpa begagnat eller måste man köpa ny? Var hittar man dom bästa/billigaste maskinerna?

(passar på att fråga allt nu innan moderatorn slänger tråden för att den kanske kan anses som reklam) :crazy:

:)

Tror att du kan köpa begagnat men då har man ju ingen garanti så det är ju en liten chansning. Oster ska vad jag har förstått hålla hur länge som helst. Tror den är den rejälaste av dom. Men den är även lite större och tyngre. Kolla om du hittar nåt på blocket. Och det är moser max som är bra, den billigare är inte lika bra vad jag har hört.
Tror dom flesta hundbutiker har klippmaskiner, vet inte vart dom är billigast tyvärr. Men du ska kunna få en bra maskin inklusive skär för under 2000 kr iaf (ny).

Kopte just en oster pa ebay.com (USA). Jag betalade ca 800 SEK for en ny, aldrig anvand Oster Golden A5. Ar priset mycket dyrare i Sverige sa kan du alltid kolla upp vad frakt fran USA skulle kosta? Kanske skulle lona sig?

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 278
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Grazing
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 113
Senast: Liran
·
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 519
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10