Bra kattsand?

Evenstar

Trådstartare
Är det någon som använder något bra kattsandsmärke? Som tar bort det mesta av lukten. Tycker det är bra när det klumpar sig med, då är det lättare att ta upp...

Sv: Bra kattsand?

Har en som heter Cats choice som ska ta bort lukt och det tycker jag att den gör, klumpar gör den oxå. Har köpt den i en djuraffär. Sen kör jag Pussi compact som man köper i mataffären, som oxå klumpar sig. Min katt är ännu inte könsmogen och hona så det är kanske därför jag inte har några problem med illaluktande låda. Tömmer den så ofta jag ser att hon varit där så det hinner inte ligga och stinka allt för länge.

min kisse håller nog på att bli könsmogen, det är de senaste veckorna det har börjat lukta mer än förut... det är en hankatt med, har för mig att de luktar mer?

Hanar luktar väldigt mycket mer, det finns nog ingen sand som kan ta bort det helt.

Jag har börjat använda en för mig ny sand som heter Pet's Pal. Men jag har aldrig sett den förr, så den kanske inte finns överallt. Bra är den i alla fall, finns i 9 kg och 18 kg-påsar.

använder "Best Friend, Fresh&easy".. kattsand gjord på kiselpärlor.. lite dyr kanske.. kostar ca 70kr för 1,8kg men räcker 1månad(för 1katt).. ser fräsch ut o luktar inget, jag är jättenöjd o kommer inte byta!

Jag använder Pussi Kompakt och är nöjd med det. Det är billigt, bra och lättillgängligt. Dock finns det nog som sagt ingen sand som helt tar bort lukten efter en könsmogen hankatt...

Jag har 5 katter och anväder pussi. Den fungerar bra.

Hade tidigare miss Cat ultra, den var jättebra, men den tillvärkas inte längre.

Har provar Best Friend, Fresh&easy kristaller, ena katten totalvägrade att använde toan då, den funkade inte så bra om man har många katter, lådan såg ofräsch ut ganska snabbt eftersom de vita kristallerna blev "kissfärgade".

Lösningen för mig, med fertil katt, blev träpellets.
Det tar inte bort lukten men det är billigt vilket gör att jag kan byta ofta.
Kristaller är det som håller lukten från hans urin bäst men jag har inte råd att byta kristaller i alla lådor var tredje dag :angel:
Vanlig eldningspellets med andra ord! Kanon!

Jag använder Pussi Compact och den är jättebra, klumpar fint.
Nån gång när den var slut provade jag Eldorados kattsand, den blå påsen för 20 spänn, och den var riktigt bra faktiskt!
Skulle nog till och med kunna byta ut Pussi mot den!

Jag använder (eller snarare katterna, :angel: ) Ever Clean. Tror det heter så iallafall. Det klumpar bra, håller lukten borta.

Super!

Nr1. kattsanden jag köper är billig kattsand från Lidel den funkar bra till mina katter. Fast mina katter har fri tillgång till gå ut och göra sina behov där med nästan aldrig på lådan.
Nr2: Kastrera din katt det luktar mycket mindre sen. Hadde en hankatt och det lukta pyton när han kissa. Och dessutom kan dom börja skvätta lite här å där. Tyvärr va det fel på våran kille så han fick åka till himmelen men det är ju en annan 5a.
Lycka till. :banana:

vi har ever clean fresch guard. de är tvålflingor i den. nu har vi iofs bara en katt men han ör hane och börjar bli könsmogen. ingen lukt här inte..

vi hade även samma everclean när vi hade 4 katter. 2 hanar 2 honor. alla innekatter (3mainar, 1 norsk). luktade inget då heller. trots att lådorna ibland bara städades 1g/dag.

tyvärr är de itne så jätte bra om man har en kisse som älskar att gräva men vilken sand håller då... :crazy:

Kisel-pärlor är den absolut bästa sanden jag har prövat, och den är absolut inte dyr eftersom man byter 1 gång i månaden!! Naturligtvis får man ju ta bort bajset, men kisset som sugs upp av kristallerna luktar inte alls. Väldigt skönt att slippa köpa kattsand stup i kvarten o slänga den använda i tunga illa-luktande påsar som det blir med dom traditionella katt-sanderna.:banana:

Kisel-pärlor är den absolut bästa sanden jag har prövat, och den är absolut inte dyr eftersom man byter 1 gång i månaden!! Naturligtvis får man ju ta bort bajset, men kisset som sugs upp av kristallerna luktar inte alls. Väldigt skönt att slippa köpa kattsand stup i kvarten o slänga den använda i tunga illa-luktande påsar som det blir med dom traditionella katt-sanderna.:banana:

var kan man få tag på kisel pärlor då? *nyfiken då jag aldrig hört talas om det innan* :D

Fresh and Easy - kristaller, billiga på Coop.

Dammar inte, luktar inte - och jag har provat att vänta ett bra tag med att städa i den. ;)

Tyvärr blir det inga klumpar men urinet samlas ju i kristallerna så det är inte nödvändigt att ta bort det på en gång. Jag använder bara sand som inte klumpar sig. Catsan brukar jag köpa.

har du en sådan låda med lucka och kolfilter? Jag har pussy compact och tycker de luktar utan locket och luckan men när de är på luktar det ingenting

Jag har en låda med lucka och kolfilter, och har testat lite olika sand. från början använde vi Katty, som klumpade sig. fungerade bra, men jag tyckte det blev dyrt i längden och när vi skaffade 2 katter testade vi Fresh&easy kristallerna. 1 påse räcker i 1 månad åt 2 katter och kostar på Willys 89 kr och Ica 109 kr. Tycker att den fungerade riktigt bra. Dock är det äckligt när månaden är slut o man ska ta bort all sand, kisset luktar förfärligt då tycker jag.
Nu har jag testat en sand från Catman, tror den heter Lätt&Vit katsand eller liknande, den fungerar bra. Har i de andra lådorna Eldorados budgetsand, en blå påse som också fungerar.

Dock börjar nog ena honan bli könsmogen för hennes skit luktar förfärligt. Hon använder mest lådan med tak och kolfilter. Har därför köpt såndär kattlåde deodorant idag, får se om det ger något..

Liknande trådar

Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 154
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 211
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
219
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama