Bra kattsand?

Sv: Bra kattsand?

ursäkta men städar du lådan en gågn i månaden?? eftersom kisset luktar i slutet av månaden??? kisset å bajset tar man ut eftersom.vi städar våran låda minst 1 g/dag.

köp en spade å ta reda på efter katten varje dag tro mig din sand kommer att räcka längre...

Ever Clean rekommenderar jag. Tror att det är lite dyrare, men absolut super!

Jag tycker att eldningspellets tar bort lukten bra och då har vi lådan på toa där vi har golvvärme. Nu är våra katter inte innekatter men vintertid kan det bli flera besök efter varann.

ursäkta men städar du lådan en gågn i månaden?? eftersom kisset luktar i slutet av månaden??? kisset å bajset tar man ut eftersom.vi städar våran låda minst 1 g/dag.

köp en spade å ta reda på efter katten varje dag tro mig din sand kommer att räcka längre...

Det rör sig om en annan sand, kristallsand. Där tar man bort bajset varje dag och byter helt en gång i månaden ungefär. Kristallerna kapslar in kisset, det klumpar sig inte.

Om du hade läst tråden innan så ser du att det är fler som beskrivit samma sand som jag använder, och med den så tar man bara bort bajset och sen byter man hela lådan när en månad gått.

jag har redan en spade och jag rengör 2 gånger om dagen.

Jag använde Everclean förut, den är rena bluffen om man jämför med två nästan exakt likvärdiga märken: Felius ultra och Pussi. De kostar bara hälften så mycket som Everclean och är identiska så när som på en faktor: everclean fresh guard har en deodorant som tar bort lukt maximalt. Med pussi luktar det NÅGOT mer - men bara när katterna just kissat, sen försvinner det.

Så nu har jag pussi eftersom den dessutom finns på Ica. Är supernöjd.

Har man fertil hankatt är det stor skillnad på pussi kompakt och alla evercleans sorter. ;)
Med kastrater fungerar det dock utmärkt, i alla fall för min syster.

Har man fertil hankatt är det stor skillnad på pussi kompakt och alla evercleans sorter. ;)
Med kastrater fungerar det dock utmärkt, i alla fall för min syster.

Beror helt på. Olika katter luktar olika mycket. Fertila katter, oavsett kön kan ha väldigt stark urin, men inte alla. Min förra hane luktade ingenting.

Min nuvarande hane luktar förjävligt och att blanda den lukten med EC skulle jag inte tänka tanken att göra (EC luktar i min näsa illa nog). ;)

Pussi duger bra här. Lådan luktar ingenting så länge jag inte gräver i den.

det stod inte ngn stans att den sand du använde var kiselpärlor. den enda sanden som det har stått ngt om att bara byta 1g mån var kiselpärlor ej den som du skrev att du använde .......

Det står om den sand jag använder tidigare i tråden, och dessutom så förstod alla andra vad jag hade. ganska fullt att hoppa på någon sådär bara utan att läsa ordentligt först.

jag hade ever clean till min katt för det var den enda kattsand jag tålde (alla andra dammade) och den funkade super bra för oss

Jag använder (eller snarare katterna, :angel: ) Ever Clean. Tror det heter så iallafall. Det klumpar bra, håller lukten borta.

Super!

de använder vi också, de ända han går på låda på annars blir han sur å bajsar på badrumsgolvet.
väldigt drygt och lätt att göra rent dessutom luktar de inget. vi har använt de i 10 år snart.:banana:

Här har vi Tidycats, den röda lådan. Visserligen lite dyr, men den gör verkligen sitt jobb. Ingen lukt alls. När det är dags för ny sand ska jag nog prova Pussy, om inte annat så kan jag ju blanda ut Tidycats med Pussy för att vara lite mer ekonimisk. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Vi är ute på landet, utan tillgång till zoo-butik eller leverans från nätet hit. Vi använder vanligtvis Everclean lavendel till vår...
Svar
18
· Visningar
1 154
Senast: Puffindog
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 211
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
219
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama