Bra jeans att rida i?

Sv: Bra jeans att rida i?

På tävling/träning har jag mina Wrangler-jeans, men de kostar väl runt 6-700 (är inte säker), är dock jättesköna att rida i. Är de enda riktiga jeansen för western jag provat, jag vet att det finns andra märken som är minst lika bra. (De ger okej med grepp, även i den bomlösa sadeln jag rider i.)

De leriga dagar jag bara är i stallet och tränar själv på ridbanan, rider jag i ett par Crockerjeans från JC, är väl ett par år gamla nu. De är de enda "vanliga" jeans jag har jag kan rida i, eftersom de är så välanvända att de nästan inte har några innersömmar kvar :angel: .

Skulle jag vara du skulle jag helt enkelt se om jag hade några välanvända (/ingådda) jeans som du trivs i, och sedan se hur de är att rida i, eller helt enkelt satsa på ett par som är gjorda att rida i.

Lycka till =)

Alla jeans funkar att rida i, men tänk på att köpa en storlek längre än vad du har till vardags (dom kasar upp något vid ridning). I början köpte jag dyra Wrangler-jeans eftersom dom har dubbelsömmen på utsidan istället för insidan (= mindre skav). Men sedan upptäckte jag att "vanliga" jeans funkar lika bra. Mitt senaste par är ett par svarta Crocker från JC för 300 kr :p

:bow för svaren:)
Har nu ett par vanliga slitna saker:D och så ridbyxor under.
Inga skav alls:)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 955
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka