Bra introduktionsbok

escodobe

Trådstartare
En vän planerar att skaffa hund, vilken är den bästa boken att börja med? Nu hade hen just lyssnat på Ceasar Milan som ljudbok och något betydligt bättre än så behövs.

De flesta böcker jag jag kommer på är mer nischade mot någon specifik gren eller så. Men någon bra grundbok i allmänt hundägande/träning?

En vän planerar att skaffa hund, vilken är den bästa boken att börja med? Nu hade hen just lyssnat på Ceasar Milan som ljudbok och något betydligt bättre än så behövs.

De flesta böcker jag jag kommer på är mer nischade mot någon specifik gren eller så. Men någon bra grundbok i allmänt hundägande/träning?
Beror ju på vilken filosofi din vän tror på och vill tillämpa då grundböckerna också är "nischade" utifrån koncept.

Jag tycker kontaktkontraktet och inkallning är så mycket mera är dom bästa böckerna någonsin för en nybörjare. dom är så lättlästa och dessutom med många praktiska övningar.

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 028
Senast: Sasse
·
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 514
Senast: Motacilla
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 967
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar