Bra hoppsits?

Sv: Bra hoppsits?

Jag har nu provat att korta tyglarna och korta lädren, känns sjukt mycket bättre :) tack så mycket för det :P

Försök rida mindre med handen. Du blir dragandes i handen och drar dig upp över hindrena. Detta leder till att du släpper stigbyglarna och hamnar lite i stolsits, är min uppfattning. Sen träna på att lägga hästen rätt fram till hindrena. Träna på galoppbommar och mindre hinder. Träna studsserier så du tränar upp din sits. Försök att få med ryggen mer mellan hindrena, så får du troligtvis bättre språng.

Jag vet, man rider bra på läktaren ;)

Precis vad jag tänkte skriva :bow:
Så uppfattar ajg det också.

du studsar VÄLDIGT mycket i sadeln innan avstampett , du måste vänta på hästen , för du hoppar före hästen vänta på och följ rörelsen

Här är min nya ponny, Armanis Surprise f-2004. En väldigt grön och orutinerad häst, har blivit riden i ett år ungefär. En helt fantastisk häst men spänner sig i avsprånget. Vad tycker ni? Några tips?

http://www.youtube.com/watch?v=PRXTBGcKkHk

Vi tränar för Ted nu också :) Mai, den andra ponnyn är skadad och har vilat i ett par månader.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
596
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Haha, efter att ha gått igenom lite bilder när jag hoppar så inser jag att jag - inte alltid - men väldigt ofta, får till en helt...
2
Svar
24
· Visningar
9 196
Senast: MoCa
·
Ridning Hej, nu ska jag få hem min foderponny om ett par veckor. Hon är en superfin tjej på 7 år som är superpigg på att hoppa. Jag verkligen...
Svar
12
· Visningar
1 813
Senast: blomman123
·
Träning Hej allihopa! Jag har försökt hitta svar på mina frågor men det är så mycket och svårt att sätta korta ord på så jag frågar nu alla er...
Svar
15
· Visningar
2 380
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka