Bra bilätarmat?

moiran

Trådstartare
Jag kör en dryg timme hem efter jobbet några dagar i veckan och därefter åker jag till stallet och rider. Så här när dagarna blir allt kortare skulle jag vilja effektivisera lite och passa på att äta lite i bilen så jag kan åka direkt till stallet utan att stanna till hemma.

Kexchoklad och bananer i all ära, men det måste ju finnas nåt bra lite mer matigt (och gärna gott) man kan äta i bilen? Jag kan nyttja kylskåpet på jobbet, men de första 20 minutrarna på resvägen passar inte för ätande, så värma maten är inte nån stor vits.

Så tips/recept på god bilkörarmat?

Eftersom jag kör behöver det gå att lägga undan lätt och snabbt, och inget kladdigt eller mycket smuligt. Termosmuggar finns, om man kan göra nån matig smoothie/soppa som håller sig god under 11 timmar?

Hemgjorda piroger med olika fyllningar. Eller Gorbys för all del om du vill göra det riktigt bekvämt för dig.

Grönsaksbiffar som förvarats i kyl håller ihop hyfsat bra.

Smoothies.

Ugnspannkaka i bitar.

Jag kör en dryg timme hem efter jobbet några dagar i veckan och därefter åker jag till stallet och rider. Så här när dagarna blir allt kortare skulle jag vilja effektivisera lite och passa på att äta lite i bilen så jag kan åka direkt till stallet utan att stanna till hemma.

Kexchoklad och bananer i all ära, men det måste ju finnas nåt bra lite mer matigt (och gärna gott) man kan äta i bilen? Jag kan nyttja kylskåpet på jobbet, men de första 20 minutrarna på resvägen passar inte för ätande, så värma maten är inte nån stor vits.

Eftersom jag kör behöver det gå att lägga undan lätt och snabbt, och inget kladdigt eller mycket smuligt. Termosmuggar finns, om man kan göra nån matig smoothie/soppa som håller sig god under 11 timmar?
Såna där energibars. De är rätt dyra, men man kan göra egna. Har du i frön och nötter så mättar de rätt bra. Gryn är billigare, men mättar inte lika bra.

Chiapudding eller smoothies brukar jag göra. Om du gör chiapudding på havremjölk, mandelmjölk eller kokosmjölk (inte den på burk, den som är som mjölk) blir den inte dålig av att inte vara kyld. Smoothies gör jag på enbart frukt, nu gör jag en på en banan, fryst mango (ett paket, finns i frysdisken), 1 dl kokosflingor, en bit ingefära och typ 3-4 dl vatten, räcker till två smoothies.

Sen äter jag efter stallet när jag kommer hem, såklart lunch på jobbet.

Soppa? Finns ju både varma och kalla varianter.

Mackor, går att variera i det oändliga.

Smoothies och juicer.

Jag hade nog testat morotsstavar och hummus. Om du har röran i en djupare förpackning som lätt balanseras i knäet så ska det nog gå bra.

Själv hade jag 1,5h enkel väg till och från jobbet förra sommaren, passade ofta på att äta frukost på vägen dit. Delade en vattenmelon på mitten och åt med sked :)

Soppa? Finns ju både varma och kalla varianter.

Mackor, går att variera i det oändliga.

Smoothies och juicer.

Jag hade nog testat morotsstavar och hummus. Om du har röran i en djupare förpackning som lätt balanseras i knäet så ska det nog gå bra.

Själv hade jag 1,5h enkel väg till och från jobbet förra sommaren, passade ofta på att äta frukost på vägen dit. Delade en vattenmelon på mitten och åt med sked :)
Åt du soppa och melon medan du körde bil??

ost och skink wrap (läs brie och salami :angel:) Jag gillar att ha tomat i men den lär man väl skiva upp och lägga i precis innan, annars blir det ju rätt grötigt av den efter några timmar :cautious:

Säger också pizzabullar eller piroger, väldigt smidig enhandsmat! :)

Pitabröd med falafelbullar och grönsaker. :d Håll igen på såsen och packa lagom fullt, så blir det lätthanterligt i bilen.
depositphotos_72691007-stock-photo-falafel-with-fresh-vegetables-in.jpg

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 899
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 292
Senast: Grazing
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
5 087
Senast: Cilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar