Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kylskåpskall yoghurt.
Kladdigt blir det men det kyler fantastiskt, man kletar på ett lager o i bästa fall förhindrar det att man fjällar av o får känsligare "ny" hud.Blir inte det väldigt, väldigt kladdigt?
Funkar fil?
Ok, Aloe Vera går bort för mig. Fy faen vad det kliar! Så nu både svider och kliar det, mycket dålig kombo..
Provat ställa min vanliga hudkräm i kylen, ska testa om det svalkar och lindrar lite.
Kladdigt blir det men det kyler fantastiskt, man kletar på ett lager o i bästa fall förhindrar det att man fjällar av o får känsligare "ny" hud.
Vet inte, fanns ingen fil i Mellanöstern när jag var barn.
Jag tål heller inte aloe vera om det inte är direkt från växten. Har du testat att ha på lite olivolja?
Det här är den bästa jag har haft:
Kallpressad ekologisk kokosoljaJag har bränt mina axlar och nacke! Det gör fruktansvärt ont, svider och jäklas.
Så nu behöver jag tips på bra after sun som svalkar och lindrar. Parfymfri och helst parabenfri.
Verkar den ekologiska bättre än den ickeekologiska?Kallpressad ekologisk kokosolja
Verkar den ekologiska bättre än den ickeekologiska?
Så kan det bli om man är väldigt kraftigt bränd, då svider även ren aloe vera. Så det behöver inte vara parabener du reagerar på. En bra aloe vera är tex Avivir. Kortisonsalva lindrar smärtan och inflammationen i huden om du har bränt dig kraftigt.