Boxstorlek

Sv: Boxstorlek

Min häst på ca 162 cm står i en box på 11,5 kvadrat. Ponnyåringens box är på 9 kvadrat. (hon springer där hur lätt som helst) Jag tycker boxarnas storlek är bra som de är. Hästarna är inte i boxarna mycket. (Bara nattetid på vinterhalvåret.)
Jag skulle däremot vilja ha en mellanvägg som gick att ta bort så jag fick en bra fölningsbox. (om jag ska önska något)

I mitt stall är båda boxarna 3,5x3,5m. Shettisens box har jag dock delat av 90cm eftersom jag behövde förvaringsutrymme så den är nu "bara" 3,5x2,60 :).

Jag tycker mina boxar är helt lagom i storlek, hästarna är 162 repektive 92cm.

Mina damer på 174 och 170 står i varsin box om 3*4 meter.
Dom får bra plats, men skulle inte skada om dom var ngt större.

Liknande trådar

Anläggning Finns det någon firma ni kan rekommendera? Gäller Dalarna. Vi har tänkt att bygga ett litet stall med 2 boxar med engelska boxdörrar...
Svar
1
· Visningar
527
Senast: Blyger
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har hyrt ett stall med 2 boxar i 9 månaders tid, där det nu visat sig att boxstorlekarna är mycket mindre än ägaren sagt, så pass...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 155
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 934
Senast: Cambrie
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 414
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar