Botulismvaccinering, viktigt med just en månad emellan?

Alexandra_W

Trådstartare
Hur viktigt är det för skyddet med just en månad mellan sprutorna i grundvaccineringen för botulism?

Jag har missat vets telefontid två dagar i rad nu, nytt försök imorgon, men jag skulle eg behöva veta för planeringens skull om det är okej om det blir 5½ vecka emellan första och andra istället?

Sv: Botulismvaccinering, viktigt med just en månad emellan?

Jag har fått intrycket av vet att det är väldigt noga. Men jag vet inte om det finns konkreta belägg för det eller om det är en "regel" helt enkelt, precis som hållbarhets datum på mjölken.

Fick tag i vet igår efter mycket om och men.

Och det var inte superviktigt, däremot fick det inte slira hur mycket som helst, 5½ vecka var okej men inte längre. Dock så kunde inte vet då när det passat mig, så jag får göra en enkomresa och så får herrn sin injektion idag, 4½ vecka efter första. Men kan ju vara bra att veta till den tredje, om det tänker trassla då med.

När SVA hade leveransproblem för några år sen sa de att man kunde slira på bra många veckor.
PL

Okej, bra att veta, om det inte bara var en 'dålig undanflykt' då. Herrn fick iaf sin vaccination i transporten idag, och förhoppningvis blir det som tänkt, dvs som på räls med nästa och jag samkör med träningen (för en till jävla ebolaförkylning vill jag inte ha..) Men som sagt bra att veta om något skulle hända så det inte går att ordna i tid nästa (sista i grunden, så lagom pigg på att göra om..)

det kan gå ända upp till 90 dagar! Men det kanske var under perioden PL skriver om.
Men 4v är väl optimalt

Måste hålla med mackan, att knappast 90 dagar under grundvaccineringen, den den tar ju inte ens 90 dagar liksom??

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 547
Senast: Sassy
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 391
Senast: qitis
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 340
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V